معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور 600 نخبه قرآنی در سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 15 October 2015
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور 600 نخبه قرآنی در سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین قبادی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان در زمینه برگزاری سی‌ و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه، اظهار کرد: سال 94 برای کرمانشاه از لحاظ فرهنگی سالی استثنایی و پر خیر و برکت است.

وی بیان داشت: 28 آذرماه امسال کرمانشاه میزبان سی‌ و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت 600 نخبه قرآنی و برگزیدگانی از کشورهای اسلامی است که تا 30 سال آینده چنین اتفاقی را در استان شاهد نخواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: کرمانشاه استانی قرآنی با مردمانی فرهنگی و مذهبی است و انتظار می‌رود این مسابقات به بهترین شکل ممکن و در خور شأن قرآن کریم برگزار شود.

قبادی با بیان اینکه مسئولیت انعکاس اخبار این رویداد بزرگ بیشتر از انجام و متن برنامه است، افزود: البته رسانه‌ها در بازتاب وقایع بزرگ همواره خوش درخشیده‌اند اما انتظار داریم که اخبار به‌گونه‌ای منعکس شود که تناقضی در آمار ارائه شده نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این مسابقات سه کمیته اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و فعالیت‌های جانبی، سه کارگروه و سه ستاد تعیین و راه‌اندازی شده است.

*اطلاع‌رسانی به حاشیه نرود

به حاشیه رفتن مسائل اطلاع‌رسانی و پاسخگو نبودن مسئولان در زمان برگزاری این مسابقات یکی از موارد مطرح شده توسط اصحاب رسانه بود که در زمان برگزاری رویدادهای مختلف با آن دست به گریبانند.

تهیه مستندی از بزرگان قرآنی کشور و شخصیت‌های برجسته و فعال قرآنی برای ارائه در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از دیگر پیشنهادات برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ بود.

برپایی نمایشگاهی از آثار شهدای قرآنی به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات و نمایش روزشماری برای آغاز این مسابقات در سطح شهر ایده‌های دیگری بود که مطرح شد.

*همکاری کمیته اطلاع‌رسانی با خبرنگاران برای معرفی الگوهای قرآنی

موضوع دیگری که مطرح شد این بود که ستاد خبری این مسابقات نباید تنها به ارائه گزارش‌های کمی از مسابقات بپردازد، بلکه باید جریان‌ساز باشد و در زمینه ارائه سوژه‌هایی جذابی که از نظرها پنهان مانده و معرفی الگوهای قرآنی با رسانه‌ها همکاری کند.

انتخاب خبرنگار و خبرگزاری برتر در پایان این مسابقات برای ایجاد رقابت بین اهالی رسانه موضوع دیگری بود که با استقبال کمیته اطلاع‌رسانی مواجه شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار