سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شهرداری کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: پنج دوچرخه سوار که به عنوان «سفیرهای فرهنگی دروازه کربلا» به شهر کربلا عازم شدند امشب به کرمانشاه باز می‌گردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 05 September 2023

ایمان درخشی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: پنج دوچرخه سوار را ۶ روز پیش به یک سفر به عنوان سفیرهای فرهنگی دروازه کربلا راهی کرده‌ایم که تا شهر کربلا رکاب زدند.

وی افزود: این دوچرخه سواران در حال بازگشت به استان کرمانشاه هستند و اکنون در شهرستان اسلام آباد غرب توقف کرده‌ و فردا به کرمانشاه می‌رسند، این دوچرخه سواران تمام مسیرهای کرمانشاه تا کربلا را رکاب زدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با نوشتن جمله  «سفیرهای فرهنگی دروازه کربلا» بر روی لباس‌هایشان از همه شهرهای در مسیر کربلا عبور کردند و این کار از طریق سازمان فرهنگی انجام شد.

وی گفت: از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه اقدامات روتین و یک دسته رویدادها و برنامه‌ها بوده و دسته دیگر، برنامه‌هایی به صورت خلاقانه با رویکرد گردشگری، مذهبی و ترویجی است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری دارای ۲ موکب در شهر کرمانشاه بود که یکی از آن‌ها جنب مسجد جامع با مشارکت مسجد جامع و رویکرد اقدامات تبلیغی، ترویجی شامل پاسخ به سوالات شرعی، راهنمای زائرین و پذیرایی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: موکب دیگر مربوط به سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در میدان آزادگان است که فعالیت های آن شامل غرفه طب سلامت معاینه، تست قند خون و فشار خون و اهدا دارو رایگان است.

این مسئول افزود: غرفه دیگر در حال انجام فعالیت‌های طب سنتی است و غرفه سوم با مساحت ۲۴ متر با نام کودک و خانواده اتاق فرش شده و مخصوص استراحت زائرین است.

وی تشریح کرد: از جمله غرفه‌های دیگر غرفه مداحی است و غرفه پایانی شامل پذیرایی است که در مجموع یک مجموعه کامل فرهنگی است.

درخشی تأکید کرد: در کنار این اقدامات پنج هزار نشریه ویژه اربعین تحت عنوان «کودک حسینی» در موکب‌ها توزیع کردیم که نشریه شامل معرفی کرمانشاه، مسیر خسروی، پیشینه مرز خسروی، آداب و رسوم عزاداری امام حسین (ع) در کرمانشاه، نذورات و خوراک کرمانشاه و دل نوشته و نقاشی است.

وی افزود: شرکت کنندگان در این نشریه با ارسال آثار خود به سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در قرعه‌کشی شرکت و جایزه دریافت می‌کنند و فعالیت دیگر اجرای تعزیه خیابانی روبروی مسجد جامع است.

این مسئول بیان کرد: فضاسازی شهری در بخش تولید محتوا با رویکرد برجسته کردن «کرمانشاه دروازه کربلا است» بر عهده سازمان فرهنگی شهرداری بود.

وی اذعان کرد: ۱۶ عرشه پل را با شعارهای مختلف در کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصر شیرین و مرز خسروی مزین کردیم و جمعا ۳۶ بنر از طرف شهرداری کرمانشاه با محتواهای مختلف اربعین نصب شده است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری گفت: چهار المان فاخر شامل المان‌های نوری بزرگ، ورودی کرمانشاه از سمت تهران با ارتفاع ۳۰ متر در سه و نیم متر با متن  «کرمانشاه دروازه کربلا است» نصب شده است.

درخشی خاطرنشان کرد: نصب دومین المان با متن  «السلام علیک یا اباعبدالله» دوازده در ۲ و نیم متر ارتفاع، سومین المان با متن «حسین منی و انا من الحسین» ، خروجی شهر کرمانشاه در میدان با ابعاد آزادگان ۱۶ در هفت متر ارتفاع پشت آن زیارت قبول پنج متر در ۲ متر ارتفاع از اقدامات انجام شده این سازمان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار