رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد؛
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: اکنون محورهای استان کرمانشاه در مسیر بازگشت زوار اربعین دارای حجم سنگین ترافیک اما روان هستند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 08 September 2023

کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس راه استان کرمانشاه از ابتدای ماه صفر با اجرای طرح اربعین حسینی و با حضور ١٢۴ گشت آشکار یا نامحسوس به صورت ٢۴ ساعته در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی و محل تردد زوار اربعین بوده است.

وی افزود‌: نیروها در این ایام هنگام ورود و خروج زوار در حوزه و محورهای مواصلاتی حضور فعال دارند و از روز گذشته (پنجشنبه) موج بازگشت زوار آغاز شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون محورها دارای حجم سنگین ترافیک در مسیر بازگشت اما روان هستند و در نقاط ماهیدشت و بیستون به دلیل نداشتن کمربندی و تراکم وسائط نقلیه و شهر ماهیدشت، بیستون گاهی دارای گره‌های ترافیکی هستیم.

وی گفت: در مقابل پلیس راه کرمانشاه-اسلام‌آباد غرب (ماهیدشت) به علت وجود موکب در مقابل یگان در بعضی مواقع شاهد ترافیک پرحجم هستیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در ٢١ روزه ماه صفر که زمان تردد (رفت و بازگشت) زوار اربعین بوده است، شاهد ۵٩ درصد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته هستیم.

وی عنوان کرد: ۵۵ درصد حوادث جاده‌ای ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و واژگونی و خروج از جاده خصوصا در زمان بازگشت زوار است لذا توصیه می‌کنیم زوار از موکب ها برای استراحت استفاده کنند.

وی عنوان کرد: سرنشینان خودرو هنگام بازگشت راننده را توجیه کنند که از خستگی و خواب‌آلودگی بپرهیزد و به صورت نوبتی استراحت و رانندگی کنند.

دستغیب افزود: درباره توقف در سطح آسفالت هنگام رسیدن به موکب ها یا صرف غذا و نماز توصیه ما این است خودرو را به سمت منتهای سمت راست و خاکی هدایت کنند و از توقف بی‌جا در سطح آسفالت خوداری کنند.

وی با اشاره به ضرورت خودداری از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های دو طرفه، بیان کرد: در محور حمیل و محور کمربندی قصرشیرین به سرپل‌ذهاب حتما رانندگان و زوار امروز و فردا (شنبه) که بار بازگشت داریم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

دستغیب ادامه داد: در ٢١ روزه ماه صفر (٢٧ مرداد ماه الی ١۶ شهریور ماه) نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با کاهش ۵٩ درصدی تصادفات منجر به فوت، کاهش ٣٨ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ٣٠ درصدی تصادفات خسارتی مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که امسال نسبت به سال قبل ١۶ درصد افزایش تردد وسایل نقلیه داشته‌ایم.

دستغیب تشریح کرد: امسال یک میلیون و ۴٠٠ هزار دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کرمانشاه شد و ۶۴ درصد تردد وسایل نقلیه از محور اسلام‌ آباد غرب به سرپل ذهاب و قصرشیرین افزایش داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار