فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه خرید و فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود، از تشدید گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در مراکز خرید و فروش حیوانات در آستانه سال نو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳ 07 March 2015
به گزارش نابناک تهران از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، نقی میرزا کریمی افزود: برهمین اساس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با هرگونه تخلف در زمینه خرید و فروش حیوانات به ویژه گونه های آبزی، قاطعانه و قانونی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش حیوانات بویژه گونه های آبزی در آستانه سال نو رونق پیدا می کند، افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران نیز همزمان با روزهای پایانی سال با انجام گشت های نظارت و پایش در مراکز خرید و فروش حیوانات، با متخلفان برخورد قانونی می کند.

میرزا کریمی تصریح کرد: مهمترین گونه ای که در این فصل در بازار خرید و فروش می شود سمندر لرستانی است که خرید و فروش آن به عنوان یک گونه آندمیک و در حال انقراض، ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: همچنین خرید و فروش انواع مارها و لاک پشت مهاجم گوش قرمز نیز ممنوع است.

میرزاکریمی از شهروندان خواست تا در آستانه سال نو از خرید و در اسارت نگهداشتن حیوانات خودداری کرده و در صورت مشاهده خرید و فروش هرگونه از حیوانات حیات وحش مراتب را از طریق شماره های 88843498 و 77359564 به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گزارش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار