رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی می‌شود مجددا شاهد شیوع موج آنفلوآنزا در سطح کشور و کرمانشاه باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا نادری رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : کودکان شش ماه تا ۹ سال حتما باید واکسن آنفلوآنزا را در دو نوبت و به فاصله یک ماه تزریق کنند برای افراد بالای ۹ سال تزریق یک دوز واکسن کافی است.

وی افزود: در حال حاضر واکسن‌های آنفلوانزا در انواع فرانسوی، هلندی و ایرانی در داروخانه‌ها موجود است که واکسن ایرانی برای افراد بالای ۱۸ سال استفاده می‌شود.

به گفته نادری ترکیب واکسن ایرانی آنفلوانزا به گونه‌ای است که برای مادران باردار و شیرده غیرقابل استفاده است، در واقع افراد زیر ۱۱ سال، مادران باردار و شیرده باید از واکسن فرانسوی و هلندی استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیماری‌های مرسوم همان سرماخوردگی و گونه‌هایی از کرونا است که شیوع پیدا کرده است.

نادری درباره علائم و دوره درمان ویروس کرونا، گفت: در صورت ابتلا به این بیماری، روز اول افراد دچار علائم گلودرد و سردرد می‌شوند، روز دوم دچار کوفتگی و خستگی خواهند شد، روز سوم و چهارم به سمت بهبود پیش می‌روند و در روز پنجم و ششم بیماری آن‌ها کاملا برطرف می‌شود.

وی افزود: بر اساس شواهد موجود، پیش‌بینی ما این است که مجددا شاهد شیوع موج آنفلوانزا باشیم پس شستشوی دست‌ها و استفاده مداوم از ماسک توصیه می‌شود.

نادری اذعان کرد: افراد مبتلا به ویروس آنفلوانزا از منزل بیرون نروند، داروهایشان را به‌موقع مصرف کنند و در مدارس هم توصیه می‌شود افراد و دانش‌آموزان مبتلا حتما در منزل به استراحت بپردازند و نکات بهداشتی را ضمن استفاده از ماسک رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اذعان کرد: بیماران مبتلا به ویروس آنفلوانزا در صورت تنگی نفس به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

نادری با تاکید بر اینکه کمبودی از نظر واکسن در کرمانشاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا برای افراد شش ماه تا ۹ سال در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم حتما واکسن را از داروخانه‌ها تهیه کنند، افزود: سازمان غذا و دارو انواع واکسن را برای گروه‌های سنی مختلف، بیماران خاص، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها ارائه می‌کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار