بمناسبت موالید موفورالسرور پيامبراكرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و گراميداشت هفته وحدت، مراسم جشنی در نيروگاه شهيدسليمی نكا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 04 October 2023

 

به گزارش تابناک مازندران، در اين مراسم امام جماعت نیروگاه طی سخنانی به تبیین برکات وجودی، فضائل ملکوتی و ابعاد شخصیتی پيامبر اعظم(ص) پرداخت. 

 

آئين جشن ولادت پيامبر(ص) و امام صادق(ع) در نيروگاه نكا برگزار شد  
 

حجت‌الاسلام والمسلمين حسینعلی محمدی از پیامبر اکرم(ص) با عنوان شریف ترین، عالی ترین و با فضیلت ترین وجود عالم هستی یاد کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: « نور من و علی دو هزار سال قبل از خلقت آدم خلق شده بود و پس از خلقت آدم آن نور در صلب آدم قرار گرفت و نسل اندر نسل از صلب پیامبران و موحدان به حضرت عبدالمطلب منتقل و سپس در صلب پسرانش عبدالله و ابوطالب قرار گرفت تا اینکه من و علی پا به عرصه وجود نهادیم.

وی واقعه معراج پیامبر اعظم(ص) را نمونه بارزی از رفعت جایگاه آن حضرت دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) در بعد جسمانی همانند سایر مردم خوردن و آشامیدن و خواب و بیداری داشت، آنچه که موجب امتیازش از دیگران میشود، بعد معنوی شخصیت آن بزرگوار است، بعدی که در سایه عبودیت و بندگی به مقام تقرب به خداوند متعال و جایگاه « قاب قوسین او ادنی » رسید که جبرئیل امین را تاب رفتن به آن جایگاه نبود.

حجت‌الاسلام محمدی نثار صلوات به پیامبر اعظم(ص) را یکی از مهمترین راه های تکریم و ابراز ارادت به پیامبر خواند و گفت: قرآن کریم به ما یاد داد که چنانچه خداوند و فرشتگان پیوسته به پیامبر درود می فرستند، شما نیز به او درود بفرستید و تسلیم اوامر او باشید. لذا در روایات بر مداوت فرستادن صلوات بسیار توصیه شده و از آن به عنوان وسیله نجات یاد شده است.  

در اين مراسم صاحب شجاعی از مادحين اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) ضمن قرائت اشعاري پيرامون فضائل ملكوتي پيامبر اعظم و صادق آل محمد( ص)، به مولودي خواني و مديحه سرايي پرداخت. در پايان برنامه به ميمنت اين مناسبت فرخنده، پنج نفر از حضار به قيد قرعه جهت اعزام به مشهد مقدس و زيارت بارگاه ملكوتي ‌حضرت امام رضا(ع) انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار