کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ 14 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، فرماندار قائم‌شهر در گفت و گویی اظهار داشت:

ساخت آزاد راه قائم‌شهر به ساری، کریدور شمال به جنوب کشور را متصل می‌کند.

بر اساس این گزارش ، جواد مولائی قرا در نشست بررسی وضعیت ساخت آزاد راه قائم‌شهر به ساری در محل فرمانداری با بیان اینکه در سفر رئیس محترم جمهوری به مازندران توجه به منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و توسعه آن در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: اتمام کریدور شمال به جنوب و اتصال ترانزیت کشورهای cis و حاشیه دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان از منویات آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی است.
وی اتمام کریدور شمال به جنوب را برای توسعه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست و افزود: اتصال ترانزیتی بندر امیرآباد به بنادر جنوب با اتمام کریدور امکان‌پذیر و سهل‌العبور خواهد بود که اجرای آزاد راه جهت اتمام کریدور برای دولت بسیار مهم است.
فرماندار شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه ساخت آزادراه قائم‌شهر به ساری در محدوده قائم‌شهر در حال اجرا است و بخش اعظم طول مسیر تملک شده است، یادآورشد: طول آزادراه حدود ۴۶ کیلومتر است که حدود ۱۵ کیلومتر از قائم‌شهر عبور می‌کند و کارگاه تجهیز و ادوات راه‌سازی نیز مستقر شده است و در حال کار می‌باشند.
مولائی با بیان اینکه ساخت آزادراه از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی استان مازندران است و مورد تاکید دکتر سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران می‌باشد، تصریح کرد: در شهرستان نیز جلسات منظم و کاربردی برای رفع موانع بر سر راه ساخت آزادراه برگزار می‌کنیم و مصوبات و نتایج جلسات جهت پشتیبانی و حمایت به استان اعلام‌ می‌شود.
وی از عزم جدی دولت سیزدهم برای ساخت آزادراه خبر داد که توسط قرارگاه خاتم در حال اجرایی است و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به مازندران و بازدید از آزادراه، دستور تسریع در ساخت را صادر کردند و برخی از موانع نیز بررسی شد که در حال رفع می‌باشد.
فرماندار شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه ساخت آزادراه قائم‌شهر به ساری برای شهرستان قائم‌شهر حائز اهمیت است و دستاورد بسیار مهمی خواهد داشت، گفت: بزرگراه قائم شهر به ساری، پر ترافیک ترین جاده کشور است و با توجه به حجم سنگین تردد، شاهد ترافیک سنگین در کمربندی قائم‌شهر هستیم و با بازگشایی آزادراه، ترافیک عبور به سمت گرگان و مشهد به ویژه ماشین‌های سنگین، به آزادراه هدایت خواهد شد و بار ترافیکی جاده‌های قائم شهر به شدت کاهش خواهد یافت.
مولایی قائم‌شهر را چهار راه عبور از تهران به سمت شرق مسیر گرگان به مشهد، و غرب مسیر چالوس به رشت و شمال استان از جویبار و بابلسر به دریا دانست و افزود: سفر استان‌های شمالی غربی و مسافران عبور تهران به مشهد از جاده‌های قائم شهر انجام می‌شود که با ساخت آزادراه، سفر به سمت شرق از این مسیر محقق خواهد شد و زمان سفر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار