کد خبر: ۱۱۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 18 October 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

ورزش کردن از ملزومات زندگی سالم است ،برای داشتن زندگی موفق و سرشار از سلامتی و آرامش باید به مقوله ورزش و تربیت بدنی توجه جدی صورت گیرد ورزش را باید ابتدا از خود شروع کنیم سپس از دیگران بخواهیم که در مسیر ورزش کردن با ما همراه شود ورزش کردن به صورت گروهی به ایجاد نشاط و سلامتی کمک شایانی می‌کند.

با گسترش زندگی شهرنشینی، دیجیتالی شدن توسعه فضای مجازی و زندگی‌های آپارتمانی ورزش کم کم به فراموشی سپرده شد و آثار این کار نادرست را با یغما رفتن سلامتی ما چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ جسمی مشاهده کردیم.


متاسفانه توجه به ورزش روزانه و هفتگی در بین مردم کاهش چشمگیری داشته خستگی، تنبلی و حوصله نداشتن از عواملی است که انگیزه برای ورزش کردن را از بین می‌برد در بین انسان‌های اطرافمان مشاهده می‌کنیم آنان که در برنامه‌ریزی روزانه خود به ورزش اهمیت بیشتری میدهد موفق‌تر و سلامتی و شادابی بیشتری دارند.

این مسئله به طول عمر بیشتر نیز ارتباط مستقیم دارد، کسانی که ورزش مداوم و اصولی را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند زندگی شاداب‌تری نسبت به بقیه افراد دارند.

موضوع دیگری که در مسئله ورزش کردن باید به آن پرداخت ورزش کردن کودکان، دانش آموزان و سالمندان است، گروه‌های حساس برای حفظ سلامتی و طول عمر بیشتر موضوع را مد نظر قرار دهند گاهی دانش‌آموزان در مدارس زنگ ورزش را جدی نمی‌گیرند و یا در این زنگ به درس خواندن بازی کردن می‌پردازند که نیاز به بازنگری دارد.

برخی خانواده‌ها از اینکه کودکان خود بازی می‌کنند خوشحال هستند و می‌گویند همین کافی است نیازی به ورزش کردن نیست در حالی که کودکان برای رشد و پرورش کامل بدن خود باید ورزش کنند و از کودکی و سنین پایین به اهمیت این کار توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار