استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح یک معبر جدید مطرح کرد؛
استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح معبر جدید شهر کرمانشاه گفت: باید به محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه توجه ویژه کرده و خدمات لازم به آن‌ها ارائه شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 22 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، صبح امروز (یکشنبه ۳۰ مهر ماه) معبر مواصلاتی بین شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه کرمانشاه با حضور استاندار و شهردار کرمانشاه و جمعی از اهالی آن منطقه افتتاح شد.

این معبر به طول یک کیلومتر به بهره‌برداری رسید که شهرک‌های امام خمینی (ره) و مهدیه را از بن‌بست خارج می‌کند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این افتتاحیه اظهار کرد: محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه مانند جعفرآباد، ملاحسینی، آقاجان و دیگر محلات نیازمند توجه ویژه و خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: از مجموعه مدیریت شهری و مهندسینی که در حال کمک رسانی هستند که خدمت بهتری به مردم کرمانشاه عرضه شود قدردانی می‌کنم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم به ویژه در بخش‌هایی که نیاز به دسترسی دارند برای ساخت و ساز و زندگی بهتر این مردم اولویت دارد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه ابراز کرد: اتصال شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه علاوه بر اینکه این ۲ شهرک را در دسترسی‌های بهتری قرار می‌دهد زمینه ساز خدمت رسانی‌های بیشتر به مردم این مناطق است.

صحرایی اذعان کرد: زمین‌هایی که در این محلات وجود دارد می‌تواند مورد ساخت و ساز در نهضت ملی مسکن و کارهای دیگر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: هر کار عمرانی که در شهر انجام می‌دهيم نیاز به دسترسی‌های خوب و اثرگذار دارد و این حلقه‌های اطراف شهر و دسترسی‌های سازماندهی و برنامه‌ریزی شده قسمتی از خدمت رسانی به مردم است که روند ساخت و ساز و روند خدمت رسانی و رفاه بیشتر را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

صحرایی تأکید کرد: امید است به زودی سایر قطعات این مسیر را با عزم و اراده بیشتر و جدیت در کار با هم ببینیم و مردم از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

برطرف شدن ترافیک شهر کرمانشاه با تکمیل رینگ ترافیکی

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: امروز توفیق داریم که یک معبر مواصلاتی بین شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه در کرمانشاه با حضور استاندار و مردم منطقه افتتاح کنیم.

وی افزود: حدود یک سال پیش در این محل بازدیدی با ماشین‌های عملیاتی انجام شد که نتوانستیم از راه به علت حجم زیاد گل و لای عبور کنیم و شهرک مهدیه که بخشی از مردم کرمانشاه در آنجا ساکن هستند از محور مواصلاتی منفک شده بود و تنها راه عبور آن محوری بود که از سمت دولت آباد عبور می‌کرد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در طرح کلی که رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه است و باید در اطراف شهر کرمانشاه شهرک‌های حاشیه‌ای را به وسیله محورهای مواصلاتی و خیابان‌ها به یکدیگر متصل کنیم تا فشار ترافیکی که بر محورهای اصلی مانند کمربندی غربی وجود دارد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: باید در بین شهرک‌ها ارتباط برقرار باشد و مردم بتوانند به راحتی عبور کنند قطعاً چنین بلوار و خیابانی که کشیده می‌شود نقش موثری در توسعه محله‌ها خواهد داشت.

نوروزی بیان کرد: برنامه ایجاد رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه از جنوب شرقی شهر آغاز و در اطراف شهر گردش خواهد کرد و به جنوب غربی ختم می‌شود و از آنجا به کمربندی غربی و به شهرک پردیس باید متصل شود تا بتوانیم بار ترافیکی را به درستی کاهش دهیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: امید است افتتاح این خیابان موجب راحتی و آسایش شهروندان در تردد شود و بتوانیم راه خدمت را ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۱۰۰ متر، عرض ۲۲ متر به شکل ۲ باند ۱۰ متری بود و این پروژه با ٢٣۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

نوروزی خاطرنشان کرد: خاکبرداری که در پروژه انجام شده ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است و چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب خاکریزی انجام شده و حدود ۱۴ هزار تن مصالح زیرسازی استفاده شده است.

وی تأکید کرد: جدول گذاری و رنگ آمیزی به طول چهار هزار و ۴۰۰ متر، آسفالت ۲۲ هزار متر مربع در ۲ لایه، خاکریزی برای کاشت درختان ۸۰۰ متر مکعب و کاشت ۳۳۰ اصله درخت از دیگر اقدامات انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار