استاندار خوزستان گفت: در حال بستر سازی هستیم تا کاندیداها در زمان مجاز تبلیغات، از امکانات دولتی مانند ورزشگاه ها و رسانه ملی استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 01 November 2023

علی اکبر حسینی محراب در نشست هیات استانی تبلیغات انتخابات که امروز (۱۰ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ابتدایی شورای تبلیغات کاندیداها در استانداری با حضور اعضا، دادستان، شورای نگهبان، مسئول هیات بازرسی انتخابات و سایر اعضای این شورا برگزار شده است.

وی افزود: تاکنون می گفتیم امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها قانونی نیست اما در قانون جدید به کاندیداها اجازه داده شده تا از اماکن دولتی مانند صدا و سیما برای تبلیغات خود بهره برداری کنند.

استاندار خوزستان گفت: در این راستا این شورا با مسئولیت استاندار تشکیل شده است تا عدالت تبلیغاتی را بین همه کاندیداها تقسیم کند.

حسینی محراب بیان کرد: در مرحله دوم یک هزار و ۳۷۶ کاندید در سراسر استان ثبت نام خود را نهایی کرده اند که باید برای تعیین صلاحیت به مراجع پنجگانه بروند.

وی افزود: تبلیغات یک هفته قبل از انتخابات انجام می شود که در این ایام طبق دستورالعمل های ستاد مرکزی انتخابات، مجری دستورات هستیم تا تبلیغات را انجام دهند. تا رسیدن زمان تبلیغات ممنوعیت کامل وجود دارد و هیچکس نمی تواند در رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی تبلیغات زودهنگام داشته باشد و در صورت انجام این کار جرم تبلیغاتی است.

استاندار خوزستان گفت: در حال بستر سازی هستیم تا کاندیداها در زمان مجاز تبلیغات، از امکانات دولتی مانند ورزشگاه ها و رسانه ملی استفاده کنند. البته در چارچوب هر شهرستان فرکانس های مشخصی تعیین می شود.

حسینی محراب بیان کرد: با توجه به تدارکات پیش بینی شده برای تبلیغات کاندیداها، امیدواریم مشارکت بالایی از حضور مردم در انتخابات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تاکید می کنم مدیران دولتی و کسانی که قانون آنها را منع کرده است و نیز شخصیت های حقوقی که از این کار منع شده اند، به هیچ وجه از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده نکنند و دخالتی در تبلیغات نداشته باشند تا احیانا مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

استاندار خوزستان گفت: از سوی دیگر موضوع تقسیم امکانات با عدالت را به صورت جدی انجام می دهیم و این سهم با حضور کاندیداها یا نمایندگانشان انجام می شود. با توجه به اینکه امکانات محدود و ثبت نام ها زیاد است باید با مشورت و هماهنگی یکدیگر این کار را انجام دهیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار