بسته گوناگون تابناک ایلام
دراین بسته ازخبرهای مختلف علمی وورزشی گرفته تا حوادث اجتماعی وتاریخی یافت می شود.سعی شده است درمحتوی این بسته مطالبی گذاشته شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین بوده وجنبه علمی وکاربردی هم داشته باشند
کد خبر: ۱۱۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 18 October 2015
بسته "گوناگون " عنوان بسته ای جذاب ومتنوع درسایت خبری تابناک ایلام است.دراین بسته ازخبرهای مختلف علمی وورزشی گرفته تا حوادث اجتماعی وتاریخی یافت می شود.سعی شده است درمحتوی این بسته مطالبی گذاشته شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین بوده وجنبه علمی وکاربردی هم داشته باشند.دربسته گوناگون امروز این مطالب را می خوانید:

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف
شاید آخرین چیزی که فراری اف12 برلینتا به آن نیاز داشته باشد ارتقا عملکرد فنی این خودرو باشد. اما با معرفی اف12 تی‌دی‌اف، مهندسان مارانلو این کار را انجام داده اند زیرا به نظر می رسد خودرویی که سریع است برای برخی به اندازه کافی سریع نیست.

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، پیشرانه جدید 6.3 لیتری 12 سیلندر خورجینی فراری اف12 تی‌دی‌اف اکنون به جای 730 اسب بخار نیرو و 509 پوندفوت گشتاور توانایی تولید 769 اسب بخار نیرو و 520 پوندفوت گشتاور را دارد. جعبه دنده جدید هفت سرعته دو کلاچه این خودرو تعویض دنده 30 درصد سریع‌تر نسبت به اف12 استاندارد را امکان پذیر می کند.

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف

بدنه بازطراحی شده فراری اف12 تی‌دی‌اف با گلگیرهای پهن‌تر چرخ های اندکی بزرگتر شده این خودرو را در خود جای می دهد. بدنه اف12 تی‌دی‌اف سبک‌تر و آیرودینامیک‌تر از اف12 برلینتا شده است. به لطف استفاده چشمگیر از فیبر کربن و کاهش قطعات مورد استفاده در کابین، اف12 تی‌دی‌اف 109 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد اف12 است. تمامی این تغییرات ظاهری و فنی امکان دستیابی به شتاب اولیه 2.9 ثانیه و دستیابی به بیشینه سرعت 339 کیلومتر در ساعت را امکان پذیر کرده اند.

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف

فراری تنها 799 دستگاه از مدل اف12 تی‌دی‌اف تولید خواهد کرد و اطلاعات مربوط به قیمت این خودرو در آینده منتشر خواهد شد.

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف

معرفی فراری اف12 تی‌دی‌اف


کی روش 10 سال تیم ملی را بیمه کرده!

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران،گفت: کارلوس کی روش با برنامه ریزی خوب و استفاده از استعداد های توانمند آینده تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشور را تا 10 سال دیگر تضمین کرده است.


امیرحسین پیروانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با انتقاد از کم توجهی رسانه ها به تیم های پایه، گفت: تیم های پایه نیاز به حمایت بیشتری دارند اما با کمال تاسف باید بگویم در برنامه های تلویزیونی هیچ خبری از تیم های پایه دیده نمی شود و این برای فوتبال ما بسیار بد است. 
وی ادامه داد: تیم های پایه آینده فوتبال ایران هستند و توقع داشتم رسانه ملی حداقل کمی برای بازیکنان جوان تیم ها انگیزه ایجاد کنند. به غیر از شبکه ورزش هیچکس به تیم ما نپرداخت.
سرمربی تیم فوتبال جوانان، گفت: متاسفانه اتفاقی که برای ما رخ داد برای تیم امید هم افتاده است و امیدوارم پرداختن به تیم های پایه فقط مختص به برنامه 90 نباشد.
صبر کنند و به این تیم فرصت دهند. تیم ملی ما در آینده بسیار بهتر کار خواهد کرد و تا 10 سال هیچ نگرانی نخواهیم داشت. 
سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با تمجید از عملکرد کی روش، گفت: باید بپذیریم او مربی بزرگی است و با در اختیار قراردادن امکانات می توانیم جایگاه بسیار مناسبی داشته باشیم. امیدوارم تمام کسانی که از کی روش انتقاد می کنند صبر را در دستور کار خود قرار دهند و به آینده امیدوار باشند.
پیروانی تصریح کرد: فوتبال ما حرکت روبه جلویی را آغاز کرده و توانسته در تمام رده های سنی، تیم های ملی خوبی داشته باشد. خوشبختانه برنامه های ما به صورت ریز بررسی می شود و فوتبال ایران به سمت حرفه ای شدن حرکت می کند. 
پیروانی خاطرنشان کرد: فوتبال ایران پر از استعداد است و مطمئن باشید ما می توانیم چند تیم ملی قدرتمند را در رده های مختلف تشکیل دهیم.
سرمربی تیم فوتبال جوانان اظهار کرد: به آینده فوتبال ایران بسیار خوشبین هستم و فقط به کمی حمایت نیاز داریم.

پرسپولیس برانکو ترس آزادی دارد(تحلیل نتایج)

پرسپولیس برانکو یک بار دیگر در استادیوم آزادی امتیاز از دست داد. هرچند قرمزها مانند اکثر بازی هایشان مقابل صبا هم نمایش خوبی داشتنداما به سختی موفق شدند یک تساوی از صبای قم بگیرند. اتفاقی که در فصل اخیر به تعداد زیاد برای قرمزها رخ داده و دراصل آنها هیچ پیروزی ای در استادیوم آزادی نداشته اند. اتفاقی که برای پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر عجیب به نظر می رسد.

تیم برانکو در طول فصل جاری آماری عجیب از بدون پیروزی ماندن در استادیوم آزادی پیش رو دارند. آنها هرچند در جام حذفی دوبازی پشت سر هم و با نتیجه 1-0 پیروز شدند اما در لیگ برتر هیچ وقت در استادیوم ازادی پیروز نبوده اند. آنها بازی اول را 2-2 مقابل پدیده از دست دادند. در بازی دوم و سوم در آزادی مقابل ذوب آهن و سایپا 2-1 شکست خوردند و بازی چهارمشان مقابل صبا 1-1 مساوی شد. یعنی 4 بازی و 2 امتیاز از استادیوم آزادی. درحالی که پرسپولیس در 4 بازی خارج از خانه خود 6 امتیاز به دست آورده است یعنی 3 برابر امتیاز در خارج از خانه.

تیم قعرنشین جدول آن هم در 8 هفته وقتی پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر باشد حتما در خانه با مشکلاتی مواجه است. اما آنچه بیشتر پرسپولیس را دچار مشکل می کند جوان بودن بازیکنان مهاجمش است. بازیکنانی که مشخصا در استادیوم آزادی فشار زیاد را تحمل می کنند. پرسپولیس در حال حاضر در فاز هجومی خود هیچ بازیکن باتجربه ای ندارد و همین شاید مهمترین دلیل برای گل نشدن موقعیت های زیاد قرمزها باشد.

پرسپولیسی ها در این فصل 5 بار توپ را به تیر دروازه کوبیده اند که اکثراین ضربات در استادیوم آزادی بوده است. مهمتر اینکه بازی های زیبای پرسپولیس به خاطر نیاز به زمین هموار همیشه در استادیوم آزادی به نمایش گذاشته شده است. اما به نظر می رسد مهاجمان جوان پرسپولیس برای بهتر استفاده کردن از موقعیت ها نیاز به مشاوره های فرا ورزشی دارند.

پرسپولیس در حال حاضر با 11 گل زده یکی از 3 خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد اما حتما از همه تیم های حاضر در لیگ برتر بیشتر موقعیت از دست داده است. برانکو تاکتیک تیم اش را تغییر داده و برخلاف شروع فصل بیش از همه چیز به گل نخوردن فکر می کند اما او باید فکری هم به حال مهاجمان کم تجربه اش بکند. پرسپولیس در بازی مقابل صبا باتری موقعیت های زیادی داشت اما کیست که ندادند بی دقتی مهاجمان صبای قم در نتیجه بازی تاثیر به سزایی داشته. آنها در موقعیت هایی که حتی 2 بازیکن هم بیشتر داشتند نتوانستند بازی را پیروز شوند.

تیم برانکو در زمین خانگی و علی رغم داشتن سکوهای پرتماشاگرتر از سایر تیم ها در فصل جاری بدتر نتیجه گرفته و این یک هشدار برای برانکو است . پرسپولیس بیش از این فقط در دوره مربیگری علی دایی به چنین مشکلی دچار بوده و اکثر آن مشکلات هم به خاطر مخالفت ها با دایی بوده است . تیم برانکو 8 هفته است در نیمه پایینی جدول قراردارد و هیچ وقت با بی مهری یک دست تماشاگران رو به رو نشده. برانکو باید فکری به حال بازیکنان جوان و موقعیت هایی که از دست می رود باشد، معلوم نیست قرمزها بتوانند با این ترس بازیکنان از گل زدن در آزادی بتوانند به نیمه جدول هم برسند. اصلا معلوم نیست با ادامه این مشکلات برانکو نیمکت اش را حفظ کند.

زنان خلبان هواپیماهای جنگنده (عکس)



جمی جمیسیون، اولین زن خلبان هواپیمای جنگنده F-22A Raptor در آمریکا
جمی جمیسیون، اولین زن خلبان هواپیمای جنگنده F-22A Raptor در آمریکا
زنان خلبان لیبیایی هنگام رژه نظامی در میدان اصلی شهر طرابلس
زنان خلبان لیبیایی هنگام رژه نظامی در میدان اصلی شهر طرابلس
اولریکا فلندر، اولین زن خلبان هواپیمای جنگنده در آلمان
اولریکا فلندر، اولین زن خلبان هواپیمای جنگنده در آلمان
اولین زن خلبان هواپیمای جنگنده F-15E در آمریکا
اولین زن خلبان هواپیمای جنگنده F-15E در آمریکا
گروه زنان خلبان در رژه در یک پایگاه هوایی پاکستان
گروه زنان خلبان در رژه در یک پایگاه هوایی پاکستان
مریم المنصوری ، زن خلبان نیروی هوایی امارت عربی متحده در هواپیمای F-16
مریم المنصوری ، زن خلبان نیروی هوایی امارت عربی متحده در هواپیمای F-16
مریم المنصوری ، زن خلبان نیروی هوایی امارت عربی متحده میزان آمادگی هواپیمایش را بررسی می کند
مریم المنصوری ، زن خلبان نیروی هوایی امارت عربی متحده میزان آمادگی هواپیمایش را بررسی می کند
اولین زنان خلبان در پاکستان در کنار هواپیماهای آموزشی "تی ـ 37"
اولین زنان خلبان در پاکستان در کنار هواپیماهای آموزشی
خلبانان هواپیمای جت جنگنده J-10 در نمایش هوایی در شهرجوهای چین
خلبانان هواپیمای جت جنگنده J-10 در نمایش هوایی در شهرجوهای چین
جو سولتر، اولین زن خلبان نظامی نیروی هوایی بریتانیا پس از فرود در اسکاتلند
جو سولتر، اولین زن خلبان نظامی نیروی هوایی بریتانیا پس از فرود در اسکاتلند
هیزر ویلسون، عضو مجلس نمایندگان و مارتا ماک سالی، سرهنگ دوم نیروی هوایی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن
هیزر ویلسون، عضو مجلس نمایندگان و مارتا ماک سالی، سرهنگ دوم نیروی هوایی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن

همسرایرانی بلاتر دیگر نقشی ندارد!
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: اگر سرمربی تیم ملی امید کشورمان اعتراضی دارد به فدراسیون فوتبال بیاید با هم صحبت کنیم.

به گزارش فارس، علی کفاشیان درباره این که روند داوری‌های لیگ برتر را چطور می‌بیند، گفت: داوری‌ها روال عادی خود را طی می‌کنند هرچند نواقصی هم بوده و اعتراضات و هجمه‌هایی نیز به داوران شده است. وقتی یک داور با یک دیدگاه خوب به زمین مسابقه می‌رود و سپس مورد هجوم تماشاگران و مربیان قرار می‌گیرد انگیزه‌هایش را از دست می‌دهد. داور باید 50 نفر را در زمین مدیریت کند تا بتواند کارهایش را پیش ببرد.

وی در خصوص حمایت فدراسیون فوتبال از داوران گفت: داوران یکی از ارکان مورد حمایت ما بودند و همواره نشان دادند که متکی به دستمزد کم خود نیستند و با عشق و علاقه قضاوت می‌کنند. در همین زمینه خیلی‌ها داوری را به عنوان شغل نمی‌بینند و آن را یک عشق می‌دانند.

رئیس فدارسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که برخی داوران اعلام کرده‌اند چون حمایت نمی‌شوند، می‌خواهند از این عرصه کنار بروند، گفت: ما همیشه حمایت کردیم و این حمایت‌ها گفتاری و پولی بوده است و حالا نوبت رسانه‌ها است که از داوران حمایت کنند. هر چند که به کمیته انضباطی نیز دستور داده آیم تا برخورد لازم در این زمینه را به عمل بیاورد.

وی در مورد دلایل استعفای خاکپور گفت: به نظرم باید این دلایل را از خودشان بپرسیم. اصولا خوب نیست یک نفر تعهدی قبول کند و سر یک مشکل کوچک استعفا بدهد. باید قبل از استعفا مشکلات را گفت و اینکه از همان ابتدا بگوییم استعفا، این کار درست نیست. البته اکثر مربیان ما وقتی به مشکل می‌خورند به فدراسیون آمده و با ما صحبت می‌کنند هرچند که امیدوارم در آینده این مشکلات کمتر شود.

کفاشیان در مورد اینکه آیا خاکپور از اینکه کسی در فرودگاه به استقبال تیم او نرفت ناراحت است، گفت: مسابقات غرب آسیا یک رقابت تدارکاتی برای تیم امید بود و اصل هدف، رفتن به المپیک است. اتفاقا توجه ویژه‌ای هم به تیم امید شده و فکر نمی‌:نم در تاریخ فدراسیون فوتبال اینچنین به تیم امید توجه شده باشد و حتی برخی مواقع این توجه از تیم ملی هم بیشتر بوده است. باید همدلی و هماهنگی بین کادر فنی به وجود آید تا مشکلات هم کمتر شود.

کفاشیان در مورد اینکه چرا قرارداد خاکپور امضا نمی‌شود، گفت: ما همواره گفته‌ایم که حاضریم با خاکپور قرارداد ببندیم. او هم اگر اعتراضی داشته باشد می‌تواند به فدراسیون و با هم صحبت کنیم.

نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه این کنفدراسیون در آینده از چه فردی حمایت خواهد کرد،‌گفت: الان کسانی که کاندید بودند تعلیق شده‌اند و شاید در حال حاضر نتوان در این خصوص صحبت کرد. در آینده هم شاید شیخ سلمان کاندید شود و شاید هم رقیبان اروپایی او بیایند. من معتقدم که باید نزدیک انتخابات بررسی‌های لازم را انجام داد و از زمانی که کاندیداها مشخص شدند ان زمان از یک نفر حمایت کرد. اگر یک آسیایی مثل شیخ سلمان کاندید شود ما او را ترجیح می‌دهیم و اگر به این نتیجه برسیم از او حمایت خواهیم کرد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این شایعه صحت دارد که اعلام کرده بودید به خاطر همسر ایرانی بلاتر ما از او حمایت می‌کنیم و اینکه از هر راهی برای رسیدن به هدف استفاده خواهیم کرد، گفت:‌ درست است که همسر بلاتر ایرانی است اما خود بلاتر هم در حال حاضر در فیفا نقشی ندارد چه برسد به اینکه همسر ایرانی او بخواهد در فیفا تصمیم‌گیری خاصی انجام دهد. ضمن اینکه همواره در فدراسیون جهانی فوتبال کارها بر اساس ضوابط پیش می‌رود و همه مسائل قانونمند است.

همه چیز درباره آنتی اکسیدان ها
آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی هستند که از بدن در مقابل تاثیر منفی رادیکال های آزاد حفاظت می کنند. این مواد شیمیایی در سلول های بدن وجود دارند و باعث آسیب دیدن و تخریب شدن آنها می شوند. آنتی اکسیدان ها، حاوی ویتامین های آ، ث، ای و سلنیوم هستند که در میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات یافت می شوند.
 
برخی از افراد با مصرف مکمل ها، آنتی اکسیدان های بیشتری وارد بدن شان می کنند.
یافته های دانشمندان نشان می دهند، آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل ابتلا به انواع سرطان، سرما خوردگی و ... حفاظت می کنند.
 
نتایج پژوهش دانشمندان درباره آنتی اکسیدان ها
 
دانشمندان دانشگاه لیورپول پس از مطالعه درباره فواید مصرف مکمل های حاوی آنتی اکسیدان بر روی تندرستی انسان دریافتند، افرادی که مکمل های حاوی آنتی اکسیدان مصرف می کنند در مقایسه با اشخاصی که چنین نمی کنند عمر طولانی تر دارند.
 
آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی
 
میزان آنتی اکسیدان موجود در برخی از مواد غذایی بسیار بالا است. سه آنتی اکسیدان اصلی عبارتند از: ویتامین ث، ویتامین ای و بتا کاروتن. شما می توانید با مصرف میوه های قرمز، صورتی، نارنجی، آبی و زرد رنگ این مواد را وارد بدن تان کنید. برای دریافت بیشترین میزان آنتی اکسیدان باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان را خام یا بخار پز شده مصرف کنید.
 
بتاکارین و سایر کاروتنوئیدها:
 
کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز، گریپ فوروت، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، هندوانه، زرد آلو، مارچوبه، طالبی، فلفل سبز، هلو، کدو تنبل، ذرت
 
ویتامین ث:
 
کلم بروکلی، گریپ فوروت، کلم بروکسل، کیوی، کلم پیچ، خربزه، پرتغال، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه زرد و سبز رنگ، گوجه فرنگی، انبه و شلیل
 
ویتامین ای:
 
کلم بروکلی، انبه، حبوبات، فلفل دلمه قرمز، اسفناج، دانه های آفتاب گردان، پاپایا و کدو تنبل
 
سایر مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان عبارتند از:
 
- آلو
- سیب
- کشمش
- توت فرنگی
- توت سفید
- شاه توت
- انگور قرمز
- جوانه یونجه
- آلو
- پیاز
- بادمجان
- حبوبات
 
ویتامین ها تنها آنتی اکسیدان هایی نیستند که در مواد غذایی وجود دارند. در ادامه با سایر آنتی اکسیدان ها آشنا شوید:
 
روی:
 
گوشت قرمز، حبوبات، آجیل، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، لبنیات و غلات عنی شده سرشار از این ماده معدنی هستند.
 
سلنیوم:
 
آجیل، ماهی تن، غلات غنی شده و گوشت گاو و مرغ حاوی این ماده معدنی هستند.
 
هشدارها
 
- در مصرف مکمل های حاوی آنتی اکسیدان اعتدال را رعایت کنید. ویتامین های آ و ای در بدن ذخیره شده و به تدریج دفع می شوند. درباره دوز مناسب مکمل ها با پزشک مشورت کنید.
 
- کودکان باید مکمل هایی که مختص آنها تولید شده را مصرف کنند.

شخصیت افراد را از غذاخوردنشان بشناسید
غذا خوردن و نحوه خوردن آن می‌تواند یک معیار دقیق برای شناسایی روانی افراد باشد.

یک متخصص علوم تغذیه‌ای و رفتارشناسی تغذیه‌ای به نام خانم ژولیت بوغوسلان در یک تحقیق منحصر به فرد بود در مورد خصوصیات اخلاقی و شخصیت روانی و خلقی آنها و انتخاب و نحوه خوردن مواد غذایی به نتایج جالبی دست یافته است.

بررسی ها نشان می‌دهند، بر این اساس افرادی که مواد غذایی را آرام می‌خورند شخصیت روانی آرامی دارند، این افراد از شخصیت مختلفی برخوردار هستند.

افرادی که غذاهای خود را مزه مزه می‌کنند و به طعم مواد غذایی اهمیت فراوان می‌دهند افرادی هستند که درزمان حال زندگی می‌کنند و از زندگی خود لذت می‌برند و روحیه شادی دارند.
 
افرادی که غذاها را بسیار سریع می‌جوند و تند غذا می‌خورند افرادی عصبی هستند و معمولا به دیگران اهمیت فراوان می‌دهند و ارزش کمتری برای خود قائل هستند.
 
افرادی که به بخش های مختلف مواد غذایی در بشقاب خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند ترکیبات مختلف از هم جدا در بشقاب آنها وجود داشته باشد افراد منظبط و دقیقی هستند و مسئولیت‌پذیری در آنها بیشتر است و از انجام وظایف و مسئولیت‌های مختلف لذت می‌برند.
 
افرادی که تمایل دارند تنها غذا بخورند افراد به لحاظ روحی آسیب‌پذیر هستند و روحیه انزوا طلبی دارند و به جزئیات در همه چیز اهمیت فراوان می‌دهند.
 
افرادی که غذای خود را با دیگران می‌خورند و از غذا خوردن در جمع لذت می‌برند افراد اجتماعی هستند و میزان محبت و علاقه در آنها نسبت به همنوعان خود بالا است.
 
افرادی که به دنبال خوردن مواد غذایی جدیدی هستند و از خوردن غذاهای عجیب و غریب و تازه لذت می‌برند افرادی هستند ماجراجو، شجاع و با روحیه هستند.
 
افرادی که هنگام انتخاب غذا در رستوران ها بسیار دقت می‌کنند و منوی غذا را مورد مطالعه دقیق قرار می‌دهند افرادی باهوش اما با روحیه اجتماعی آسیب‌پذیر هستند.
 
این کارشناس در انتها این نتیجه را به دست آورده که از نوع و نحوه انتخاب مواد غذایی افراد می‌توانند روحیه و نوع شخصیت اجتماعی طرف مقابل را شناسایی کنند.
این امر به ویژه برای زوج های جوان و یا همکاران اداری می‌تواند بسیار مفید باشد.


علائم سرطانی در زنان
آزمایش‌های متداول یکی از راه‌های تشخیص سرطان بوده که شاید برخی خود را مشمول آن ندانند. بدن اما خودش ما را راهنمایی می‌کند، کافی است به آن گوش دهیم.
 
مراقب تمام تغییرات بدن باشید. علائم سرطان شاید جلوی چشم شما باشد و شما از آن بی‌خبر باشید.
 
بر اساس گزارش منتشر شده از «بنیاد امور بیماری‌های خاص،» در حال حاضر (خرداد 1394) 350 تا 400 هزار نفر مبتلا به انواع سرطان در کشور زندگی می‌کنند و سالانه حدود 85 هزار بیمار جدید به مبتلایان به سرطان اضافه می‌شود. از این میان سالانه سه هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. از 85 هزار مورد جدید سالانه، 55.5 درصد را مردها و 44.5 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سرطان در زنان علائمی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.
 
1. خس‌خس کردن و تنگی نفس: مبتلایان به سرطان شش می‌گویند که خس‌خس کردن و تنگی نفس، اولین نشانه‌ای است که در آن‌ها ظاهر شده است.
 
2. سرفه شدید و درد قفسه سینه: سرفه‌های شدید و برونشیت در سرطان خون، شش و انواع دیگر سرطان رایج است. مبتلایان به سرطان شش می‌گویند که درد قفسه سینه گاهی اوقات به شانه‌ها و بازوهایشان می‌زد.
 
3. تب کردن مکرر و عفونت: سرطان خون سلول‌های خونیِ مغز استخوان را نشانه می‌رود. مغز استخوان سپس گلبول‌های سفید غیرعادی تولید می‌کند که مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را کم می‌کند.
 
4. مشکلات گوارشی: مشکل در هضم غذا می‌تواند نشانه‌ی سرطان گلو یا مری باشد. در برخی اوقات حتی می‌تواند از علائم ابتداییِ سرطان شش باشد.
 
5. غدد لنفاویِ ملتهب یا برآمدگی‌های زیر گردن، زیر بغل و کشاله ران: تغییرات پیش آمده در غدد لنفاوی اغلب نشانه‌ی سرطان است.
 
6. کبودی بیش از حد و خونریزی که متوقف نمی‌شود: این دو مورد در حقیقت از عدم عملکرد مناسب پلاکت‌های خونی و گلبول‌های قرمز سخن می‌گوید که حتی با سرطان خون نیز در ارتباط است.
 
7. ضعف جسمانی و خستگی: موارد این چنینی را حتما با پزشک معالج خود در میان بگذارید.
 
8. نفخ و اضافه وزن در ناحیه شکم: نفخ غیرعادی در ناحیه شکم گاهی اوقات با سرطان تخمدان در ارتباط است. زمان آن اگر طولانی شد، آن را جدی بگیرید.
 
9. احساس سیری و عدم اشتیاق به غذا خوردن: در برخی موارد دیده شده که زنان مبتلا به سرطان تخمدان چندان اشتیاقی به غذا خوردن ندارند. این در حالتی است که چندین ساعت از وعده آخر آن‌ها گذشته است.
 
10. درد شکم و لگن: درد و گرفتگی در ناحیه شکم در کنار نفخ می‌تواند نشانه‌ی سرطان تخمدان باشد.
 
11. خون در مدفوع: این مورد یکی از رایج‌ترین نشانه‌های سرطان کولون یا همان سرطان رکتوم است که بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.
 
12. کاهش وزن غیرمنتظره: کاهش وزن و عدم اشتهای کافی با هم در ارتباط هستند.
 
13. معده درد: ناراحتی معده نیز نشانه‌ای است که باید آن را جدی بگیرید.
 
14. سینه‌های قرمز، زخم و ملتهب: سرطان سینه جزو رایج‌ترین سرطان‌های زنان است. در صورت مشاهده‌ی هرگونه تغییرات ظاهری در سینه سریعا پزشکتان را در جریان بگذارید.
 
15. تغییران نوک سینه: زنان مبتلا به سرطان سینه می‌گویند که پیش از تشخیص، شاهد تغییرات ظاهری در نوک سینه‌هایشان بودند.
 
16. عادت ماهانه‌ی غیرعادی: در صورتی که عادت‌های ماهانه غیرعادی را تجربه می‌کنید، باید احتمال سرطان رحم را در نظر بگیرید. مقصود از عادت ماهانه‌ی غیرعادی، عادت‌هایی است که خونریزی بیشتر از حد عادی بوده و همراه با درد بسیار بیشتری است که البته شاهد خونریزی بین عادت‌های ماهانه نیز هستید.
 
17. التهاب در صورت: مبتلایان به سرطان شش اغلب شاهد مواردی نظیر پف کردن، التهاب و قرمزی در ناحیه صورت هستند.
 
18. تغییرات در ناخن‌ها: لکه‌های مشکی یا قهوه‌ایِ زیر ناخن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سرطان باشد. اگر ناخن‌هایتان به طریقی با حالت عادی متفاوت هستند، آن را جدی بگیرید.
 
19. دید در قسمت راست و پایین کمر: این نقطه یکی از نخستین علائم سرطان شش است. کمر درد یکی از رایج‌ترین علائم سرطان سینه است، زیرا تومورها بر روی قفسه سینه فشار می‌آورند.
 
20. زخم و التهاب‌های پوستی که درمانشان طول می‌کشد:
اگر هرگونه ضایعه پوستی را دیدید که مدت‌ها است روی بدن شما جا خوش کرده و از بین نمی‌روند، از پزشک معالج کمک بخواهید.


آلو خشک شما را از سرطان روده نجات می‌دهد
صرف آلو خشک کمک می‌کند تا میزان باکتری‌های سالم در روده حفظ شده و خطر سرطان آن کاهش چشمگیری داشته باشد.

شاید‌ آلو خشک یک خوراکی فوق‌العاده موثری برای سلامتی بدن به نظر نیاید، اما تحقیقات جدید نشان داده است که اثرات مثبتی در کاهش خطر روده بزرگ دارد.
 
براساس همین تحقیقات، مصرف این میوه خشک می‌تواند به حفظ میکروبیوتا (باکتری روده‌ای) کمک کند.
 
گفتنی است که باکتری‌های روده‌ای به طور قابل توجهی خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهند، چرا که این میوه با سلول‌های سرطانی مقابله کرده و از رشد تومور جلوگیری می‌کند.
 
باید گفت که میکروبیوتا تنها یکی از میلیونها باکتری موجود در روده بوده و منحصر به فرد است. زمانی که اختلال میکروبیوتا رخ می‌دهد، عفونت‌های روده‌ای شدت یافته و به دنبال آن میزان خطر سرطان روده نیز افزایش می‌یابد.
 
آزمایشات نشان می‌دهد، آلو خشک دارای ترکیبات فنولی است که اثرات مثبت بهداشتی برای بدن دارد. این ترکیبات می‌توانند همانند آنتی اکسیدان عمل کرده و در اثر آن رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد.
 
نکته مهم این است که رادیکال‌های آزاد می‌توانند به DNA آسیب رسانده و خطر سرطان‌های روده را افزایش دهند.
 
بررسی‌هایی که بر روی موش انجام داده شد نیز حاکی از آن است که این حیوان با مصرف آلو خشک میزان باکتری‌های مفید روده‌ای در آن افزایش یافته و اکثر باکتری‌های نامطلوب نیز بی‌اثر شده است.
 
لذا نتایج نیز اشاره دراد که مصرف آلو خشک میزان باکتری‌های سالم را در بدن به خصوص در روده حفظ کرده و خطر سرطان‌های روده‌ای را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار