مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اجرای عملیات دفع نم زدگی تکیه معاون الملک طی ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 06 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا برشاهی مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به مشکل چندین ساله نم زدگی و رطوبت در تکیه معاون الملک، گفت : یکی از مشکلات مجموعه تاریخی تکیه معاون الملک وجود نم و رطوبتی است که در کف و دیوار‌های آن وجود دارد.

وی یکی از دلایل اصلی نم و رطوبت موجود در تکیه معاون الملک را بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و افزود: تکیه معاون الملک در پایین دست تپه معروف به "برزه دماغ" در شهر کرمانشاه واقع شده و به واسطه شیب تپه، نزدیکی به رودخانه آبشوران و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی، کف مجموعه و دیوار‌های آن دارای رطوبت است.

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: این مشکل نه تنها در تکیه معاون الملک بکله در تمام خانه‌های موجود در این محدوده وجود دارد.

وی به پیگیری‌های انجام شده در سال‌های گذشته برای رفع این مشکل در تکیه معاون الملک اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته با عقد قرارداد با یک مشاور متخصص در حوضه آب، طرحی برای رفع این آسیب تهیه شد.

این مسئول با بیان اینکه طرح تهیه شده مورد تائید قرار گرفته، گفت: پروژه دفع نم زدگی و رطوبت از تکیه معاون الملک طی ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

برشاهی در پاسخ به این سوال که چرا تهیه این طرح چندسال به طول انجامید، عنوان کرد: تهیه و تدوین این طرح کاری زمانبر بود، بگونه‌ای که مطالعات آن حدود یک سال طول کشید.

وی ادامه داد: به منظور بررسی ریشه‌ای مشکل، گمانه‌های مختلفی در نقاط مختلف تکیه معاون الملک، کوچه‌های پیرامون و حتی خیابان‌های نزدیک به آن تا میدان غدیر زده شد تا وضعیت آب‌های زیرزمینی در این مناطق مورد بررسی قرار گیرد.

برشاهی در پایان با بیان اینکه اجرای این پروژه اعتبارات بالایی می‌خواهد، گفت: امیدواریم مسئولین استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه مساعدت لازم را داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار