مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال ٢۴ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان کرمانشاه به منظور دریافت خدمات درمانی نشان دار شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 06 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین رضا تحویلیان، اظهار کرد: در خصوص توان‌خواهان بهزیستی پوشش بیمه‌ای از ٩ نوع خدمت به ۵٩ خدمت افزایش داده شد.

وی در ادامه افزود: این ۵٩ خدمت شامل خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و شنوایی سنجی و دیگر خدمات است و با تعرفه خصوصی در مراکز درمانی آن‌ها را تعهد کرده و می‌پذیریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: ٧٠ درصد تعرفه خصوصی هزینه‌های این بیماران نیز توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان، اوتیسم، پارکینسون، بال پروانه‌ای، ام.اس، اس.ام.ای بیماران دیالیزی و انواع پیوندها پوشش بیمه‌ای لحاظ شده و ١٠٧ بیماری پوشش داده می‌شود.

تحویلیان اذعان کرد: هزینه درمان این بیماران در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز خصوصی تا ٩٠ درصد بر اساس دستورالعمل‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: در استان کرمانشاه یک میلیون و ١٨٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از ٨٠٠ نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: این بیمه شدگان رایگان شامل بیمه‌شدگان روستایی و دهک‌های یک الی پنج هستند و هزینه آن‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

 

 

پرداخت یازده هزار میلیاردی هزینه درمان بیمه‌شدگان در سال گذشته

 

 

تحویلیان ابراز کرد: در خصوص هزینه پرداختی برای این افراد در سال گذشته حدود یازده هزار میلیارد ریال پرداخت برای درمان بیماران داشتیم.

وی افزود: برای بیماران صعب‌العلاج در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال حدود ١۶٠ میلیارد ریال هزینه شده و ٢۴ هزار بیمار صعب‌العلاج را در استان کرمانشاه نشان دار کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: افراد فاقد بیمه را بدون وجه بیمه می‌کنیم و یک ماه به صورت رایگان بیمه شده و پس از آزمون وسع در صورت قرار گرفتن در دهک‌های یک الی پنج به صورت اتوماتیک تمدید بیمه می‌شوند.

وی ابراز کرد: در سایر دهک‌ها باید بیمه شده مبالغی را بپردازد که بعد از پرداخت به صورت الکترونیک بیمه فرد تمدید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار