با هدف نهادینه سازی مصرف بهینه انرژی؛
با حضور کارشناس نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مدرسه ابتدایی پسرانه آینده سازان جویبار، دانش آموزان با شرایط سخت تولید و روش های مدیریت مصرف برق آشنا شدند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 14 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، سیدمیثم عمادی رئیس اداره روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: برق کالایی ارزشمند است که با هزینه بالا و سختی زیادی تولید می‌شود اما به گواهی آمارهای رسمی در کشور ما شدت مصرف انرژی در بخش خانگی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و متاسفانه مردم ما به این شیوه مصرف عادت کردند. لذا برای حفظ سرمایه های ملی لازم است همه دستگاه های مسئول و تأثیرگذار فرهنگی بویژه آموزش و پرورش بدلیل بالا بودن قدرت یادگیری و آموزش پذیری کودکان و نوجوانان، در کنار آموزش سایر مهارت های زندگی به آنان، ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

لذا به منظور گسترش فرهنگ مصرف بهینه انرژی و آشنا نمودن دانش‌آموزان با اهمیت انرژی و سختی های فرایند تولید، با هماهنگی بعمل آمده کارشناس نیروگاه در مدرسه ابتدایی پسرانه آینده سازان جویبار حضور یافت و با استفاده از وسائل کمک آموزشی ضمن پخش مستند و کلیپ‌هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان صنعت برق حرارتی کشور برای تولیدبرق و تأمین نیاز مشترکان شبکه، اهمیت و راهکارهای مدیریت مصرف برق بخصوص در ساعات اوج مصرف را برای دانش آموزان تشریح کرد و به سوالات دانش آموزان در این خصوص پاسخ داد. 

در پایان با طرح چند سوال از سوی کارشناس نیروگاه و اهدای جوایز، دانش آموزان نیز با اهدای نقاشی هایی خود با موضوع تولید برق در نیروگاه ها و لزوم مدیریت مصرف به کارشناسان نیروگاه از زحمات آنان تقدیر نمودند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار