سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش روابط با همسایگان استقبال می‌کند که در همین خصوص کشور آذربایجان یکی از همسایگان مهم با اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه با کشور ما است و به عنوان یکی از همسایگان مهم برای ایران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 15 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان امروز به منظور پیگیری مصوبات انجام شده و رفع موانع آن به استان اردبیل سفر کرد و با رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان دیدار و گفتگو پرداخت.

سید عباس موسوی، در این دیدار ضمن ابراز رضایت از فصل جدید روابط ایران و آذربایجان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش روابط با همسایگان استقبال می‌کند که در همین خصوص کشور آذربایجان یکی از همسایگان مهم با اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه با کشور ما است و به عنوان یکی از همسایگان مهم برای ایران محسوب می‌شود.

وی در ادامه از چشم انداز جمهوری آذربایجان و تصویب برخی طرح‌ها در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و روابط سیاسی خود با ایران خبر داد و گفت: امیدواریم با کنار زدن حواشی، نتیجه نهایی روند مطلوبی که در توسعه روابط آغاز شده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.

نقش ویژه استان اردبیل در توسعه روابط با کشور آذربایجان

حسین پیرموذن رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ضمن تقدیر از سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، نسبت به تقویت روابط ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرده و گفت: مصوبات اخیر انجام شده در جهت حفظ منافع ملی و بین‌المللی برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر نقش کریدور جهانی شرق به غرب افزود: استان اردبیل با توجه به وجود ۲۸۳ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و گمرک بیله‌سوار نقش بسیار مهمی در توسعه روابط با آذربایجان دارد لذا در تلاشیم چند تفاهم‌نامه مصوب شده در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان شامل توسعه گمرک، تعرفه ترجیحی، تردد مسافری بین ۲ کشور و کلنگ‌زنی بندر خشک عملیاتی شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار