مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، گفت: همزمان با آغاز سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد بازگشت منابع در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱ 16 November 2023

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، گفت: همزمان با آغاز سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد بازگشت منابع در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، عاطفه زارعی به مناسبت فرا رسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب در جمع خبرنگاران، افزود: علاقه‌مندان از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و پرتال‌های کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند.عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد بازگشت منابع  در کتابخانه های عمومی سراسر کشور/ برگزاری یک هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب

وی به طرح بخشودگی جرایم دیر کرد بازگشت کتاب به کتابخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح، اعضایی که منابع امانی‌شان شامل جرائم دیرکرد می‌شود، در صورتی که در بازه زمانی ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

زارعی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب، خاطر نشان کرد: یک هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب شامل ۱۷ برنامه استانی، ۱۲۵ برنامه شهرستانی و یک هزار و ۱۵۸ برنامه کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی از رونمایی پوستر هفته کتاب به مانند رسمی که از سال‌های اخیر در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، خبر داد و افزود: پوستر هفته کتاب امسال در خانه شخصی نویسنده گرانقدر آقای علی جهانپور رونمایی شد و دیدار با نویسندگان بومی و پیشکسوتان فرهنگی استان در تمامی شهرستان در این هفته انجام می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به برنامه‌هایی مانند رونمایی و نقد کتاب همزمان با هفته کتاب که در سراسر استان در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی و کتاب از کتابی با همین عنوان از مقام معظم رهبری؛ پویش کتاب دست ساز من، پویش معرفی کتاب همراه من، نمایشنامه خوانی، قصه گویی، نقاشی دیواری، روزنامه دیواری، معرفی کتاب و شعر خوانی... از جمله برنامه‌های این هفته است.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ بازدید از کتابخانه‌ها توسط مدارس در هفته کتاب پیش بینی شده است. افزود: نیمی از برنامه‌های هفته کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: حضور کتابداران و کارشناسان و مدیران در نماز جمعه این هفته و برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه از اقدامات برنامه ریزی شده است.

زارعی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۱۸ کتابخانه عمومی در استان همدان فعالیت می‌کند که ۱۰۷ باب آن نهادی و ۱۱ باب به صورت مستقل و مشارکتی فعالیت دارند که از این تعداد ۷۰ باب کتابخانه شهری، ۴۷ باب کتابخانه روستایی و یک باب سیار شهری است و همچنین خودرو کتابخانه سیار شهرستان اسدآباد نیز خریداری شده که در حال آماده سازی و تجهیز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان همدان ۴۸ هزار و ۱۷ متر مربع است که در ابتدای دولت سیزدهم ۴۵ هزار و ۸۷۱ متر مربع بود، افزود: یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۴۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی در دسترس اعضا قرار دارد و سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۶ جلد است.

زارعی در پایان از ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضو در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان عضو ۴.۵۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که در ابتدای دولت سیزدهم تعداد اعضا کتابخانه‌ها ۲۹ هزار و ۸۸۷ نفر بود که رشد خوبی را شاهد هستیم.

گفتنی است اعتبار کد‌های تخفیف عضویت رایگان تا ۲۴ آذرماه خواهد بود و فهرست پرتال کتابخانه‌های عمومی در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی نیز در نشانی www.samanpl.ir در دسترس است.

عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد بازگشت منابع  در کتابخانه های عمومی سراسر کشور/ برگزاری یک هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب

عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد بازگشت منابع  در کتابخانه های عمومی سراسر کشور/ برگزاری یک هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار