کد خبر: ۱۱۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 21 November 2023

 به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست مهارت‌های زندگی و آشنایی با یک زندگی سالم با استفاده از اصول و ارزش‌های دینی و با محوریت معيار‌هاي انتخاب درست  همسر در روز دوشنبه 29 آبان 1402 در نمازخانه خوابگاه حضرت زینب(س) برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این نشست که با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی(شورای فرهنگی خوابگاه حضرت زینب(س) برگزار گردید، دکتر حبیب‌اله حلیمی عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور و کارشناس مسایل خانواده، اولين و مهم‌ترين معيارهاي انتخاب همسر و ازدواج را دين‌داري دانست و تصريح کرد: دين‌داري عامل بازدارنده است و عدم دين‌داري موجب بي‌حيايي و خيانت به همسر مي‌شود.

      رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با تاکيد بر اين‌که زندگي خوب در سايه انتخاب مناسب و آشنايي با مهارت‌هاي همسرداري ميسر مي‌شود، به افزايش روزافزون طلاق در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: دومين معيار در انتخاب همسر، اخلاق است و رذایل اخلاقي از جمله زودرنجی، لجاجت، پرخاش‌گري و بهانه‌هاي واهي سبب فروپاشي برخي خانواده‌ها مي‌شود.

       دکتر حلیمی اصالت خانوادگی و تناسب سني، تحصيلي و اقتصادي طرفين را از دیگر معیارهای انتخاب همسر برشمرد و در بخش پایانی، به سوالات مطرح شده دانشجویان پاسخ داد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار