معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رفع مشکلات و پیگیری دغدغه‌های جامعه پرستاری استان را در اولویت کاری مسوولان این دانشگاه دانست و گفت: در جریان تمام مسائل، مشکلات و دغدغه‌های پرستاران زحمتکش هستیم و برای رفع آن به صورت جدی اقدام می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 22 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صادق کریمی» گفت: با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جلسات متعددی را در طول سال برای رفع مشکلات پرستاران برگزار کرده ایم و به صورت جدی به دنبال اتخاذ راهکار‌های مناسب برای پاسخگویی به مطالبات و مشکلات جامعه پرستاری استان هستیم.

وی گفت: تلاش ما پرداخت به موقع کارانه کادر درمان از جمله پرستاران است، اما مشکلات مالی مانع از پرداخت به روز آن شده و همچنان تلاش می‌کنیم که کارانه‌های معوقه را پرداخت نماییم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: سال گذشته این دانشگاه در موضوع پرداخت کارانه پرستاران در شهر کرمانشاه ۱۳ ماه عقب بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان این رقم به حدود ۹ ماه کاهش یافته و تلاش می‌کنیم بازهم فاصله را کم کنیم.

کریمی یکی از دلایل به تعویق افتادن کارانه پرستاران را پرداخت‌های متمرکز به جامعه پرستاری در ستاد دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: اکنون بیمارستان‌ها را از نظر پرداخت کارانه به پرسنل خود مستقل کرده ایم و پرداختی‌ها نیز توسط خود بیمارستان و براساس درآمد، فعالیت پرسنل و شاخص‌های موجود پرداخت می‌شود و این موضوع به تسریع در پرداختی‌ها نیز کمک زیادی می‌کند.

وی در ادامه سخنانش مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را بالا بودن تعداد نیرو‌های شرکتی دانست و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، بابت فعالیت این نیرو‌ها بودجه‌ای به دانشگاه پرداخت نمی‌کند و باید از محل درآمد‌های دانشگاه حقوق این پرسنل را پرداخت نماییم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ساماندهی نیرو‌های شرکتی را راهکاری مناسب برای رفع این مشکلات دانست و افزود: اکنون درآمد‌های دانشگاه با هزینه‌ها اصلا همخوانی ندارد و تورم سالانه ۴۰ و ۵۰ درصدی از یک طرف و رشد پایین تعرفه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باعث شده که درآمد‌های دانشگاه کاهش زیادی پیدا کند.

کریمی تعداد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را در مجموع ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی شرکتی هستند که دانشگاه از محل درآمد‌های خود باید حقوق این تعداد را پرداخت کند.

رفع مشکلات پرستاران در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

وی به اقدامات دانشگاه در راستای ساماندهی نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: در طی ۲ سال اخیر ۵۰۰ نفر از نیرو‌های دانشگاه بازنشسته شده اند، اما همچنان تعداد نیرو‌ها با بودجه و اعتبارات و درآمد دانشگاه همخوانی ندارد و این موضوع موجب شده که پرداخت کارانه‌ها به کادر درمان با تاخیر انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص بودجه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمان اپیدمی کرونا اشاره کرد و گفت: در آن زمان سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه‌ای برای پرداخت به پرسنل در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داد که براساس بررسی‌های انجام شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طبق شاخص‌ها کمتر به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شده و عقب ماندگی دانشگاه در پرداخت کارانه‌ها نیز از همان زمان آغاز شد.

کریمی افزود: رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم در این ارتباط از سوی مسوولان دانشگاه و همچنین دکتر مصری نایب رییس مجلس و نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی انجام شده و تاکنون نیز از مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافته که با اختصاص کامل این مبلغ می‌توانیم کارانه ۶ ماه پرسنل کادر درمان را پرداخت نماییم و فاصله پرداختی‌ها را کاهش دهیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به جامعه آماری گروه پرستاری فعال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: در گروه پرستاری در مجموع چهار هزار و ۷۱۳ نفر نیرو شامل سه هزار و ۸۴ نفر زن و هزار و ۶۲۱ نفر مرد داریم که سه هزار و ۳۹۳ پرستار و مابقی کمک پرستار، اتاق عمل و هوشبری و سایر بخش‌ها است.

او در مورد شاخص پرستار به تخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان نیز توضیح داد که شاخص پرستار در استان نسبت به تخت‌های موجود ۱.۳۱ و شاخص ملی این بخش ۱.۵۰ است که مقداری در این بخش استان عقب است، اما نسبت به تخت‌های فعال شاخص استان کرمانشاه ۱.۲۵ و شاخص ملی ۱.۲۰ است که در این بخش استان جلوتر از میانگین کشوری است.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر ۲۰ بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار