رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اردبیل گفت: مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اردبیل و تهیه آمار سفر به همت مدیریت شهری انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 24 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محسن میرزایی اظهار کرد: با توجه به گذشت ۱۰ سال از مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل و طبق مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور، شهرداری اردبیل اقدام به شروع بروزرسانی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک در سال جاری کرده است.

وی افزود: در این راستا طی انتشار آگهی مناقصه اقدام به انتخاب مشاور و شروع مطالعات طرح انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اردبیل بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور جهت تعیین میزان سفر‌های روزانه همشهریان، در هفته جاری و هفته آتی جمع‌آوری اطلاعات تردد مبدا و مقصد در دستور کار قرار گرفت.

میرزایی گفت: مشخصات سفر‌های روزانه شهروندان از طریق فرم‌های توزیع شده بین دانش‌آموزان، مراجعه آماربردار به درب منازل و ثبت تردد توسط آمار بردار در معابر و دروازه‌های ورودی شهر انجام می‌گیرد و پس از جمع‌آوری اطلاعات تردد و طی مرحله تحلیل داده‌ها، گزینه‌های پیشنهادی در قالب چند سناریو ارائه و در صورت تصویب در شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک وزارت کشور قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: پیشنهادات مطالعات جامع در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بوده و از مهمترین خروجی‌های آن می‌توان به ساماندهی حمل و نقل همگانی، احداث تقاطعات غیر همسطح، احداث معابر جدید، احداث پارکینگ، طرح‌های محدودیت ترافیک، طرح‌های هوشمندسازی و ITS و سامانه‌های انبوه بر ترافیک (بی آر تی، تراموا، مترو و…) اشاره کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار