مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: ۵۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در آبان ماه سال جاری در سطح استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ 25 November 2023

تابناک خوزستان: علی خدری اظهار کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از سوی مردم و پایش و رصدهای انجام شده با همکاری نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی، این تعداد دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهرهای هویزه، شادگان، شوشتر، شناسایی، کشف و جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه میزان ظرفیت برق مصرفی این ماینرها یک هزارو ۶۴ کیلو وات ساعت است ادامه داد: طبق قانون با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی، با همکاری مراجع قضایی و انتظامی برخورد خواهد شد.

خدری ادامه داد: دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌های ناخواسته را سبب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان از شهروندان درخواست کرد: همکاری لازم را برای پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمر و پایدار با شرکت توزیع نیروی برق استان داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از این‌گونه موارد، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و حراست شرکت توزیع برق شهرستان‌ها، سامانه سمات در اپلیکیشن "برق من" و با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۲۰۰۰۱۰۰۸۷۸ حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اطلاع دهند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

از ابتدای سال تاکنون تعداد یک هزارو ۹۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شرکت توزیع برق اهواز کشف و ضبط شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار