تکمیلی/ فلسفه احداث مناطق آزاد در دنیا برای روان‌تر و کاهش هزینه و تسهیل در تجارت است:
وزیر اقتصاد در دانشگاه مازندران در مورد وضعیت منطقه آزاد بابلسر اظهار کرد که چرا منطقه ای به این زیبایی و با این پتانسیل بالا تا کنون مسکوت مانده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 27 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ،  صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد ، استاندار مازندران ،امام جمعه محترم بابلسر، باقرزاده نماینده مردم بابلسر ، فرماندار بابلسر و چندین نماینده مردم مازندران در دانشگاه مازندران ( بابلسر) آیین شرکت در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد تجاری با حضور پرشمار اعضای شورای شهرهای همجوار و مدرسین دانشگاه و رسانه های بابلسر و مازندران برگزار گردید.

 

سخنان وزیر اقتصاد در مازندران  
حضور وزیر اقتصاد ، استاندار مازندران در دانشگاه مازندران

 

صد سال پیش بابلسر فرودگاه داشت!

 

شعبان گیلانی پیشکسوت و متل دار بابلسر در گفت‌وگویی با خبرنگار تابناک اظهار کرد:

در سال ۱۳۰۲ یعنی صد سال پیش در احمد کلا فرودگاه داشت ، من خودم با هواپیما تک موتوره جهت فروش صیفی جات با هواپیما به تهران رفت و آمد می کردم. 

خلبانی پرواز را امیرخان باشی زاده بر عهده داشت، مامور شهربانی میرهاشم ضیاتبار بود، 

ریاست فرودگاه و هواشناسی را آقای سازگار عهده‌دار بود و علیزاده هم یکی از مأموران فرودگاه احمد کلا بود.

جالب اینکه از شهرهای آمل، بابل و قائم شهر مردم برای دیدن هواپیما به شهر بابلسر می آمدند. 

این پیشکسوت قدیمی در پایان بیان کرد که منطقه آزاد اگر فرودگاه داشته باشد مفید تر خواهد بود.

 

سخنان وزیر اقتصاد در مازندران/ بابلسر صد سال پیش فرودگاه داشت+ سند تصاویر و فیلم  

 

سخنان وزیر اقتصاد در مازندران  

شرکت در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد تجاری از برنامه‌های خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی بود که با محوریت دانشگاه مازندران برگزار شد و در این همایش به بررسی چالش ها، بایدها و نبایدها، ظرفیت ها، چالش ها و معضلات طرح نوشته و اساسنامه منطقه آزاد مازندران پرداخته شد. 

 

فیلم دیدنی از منطقه آزاد بابلسر 

 

 

 لایحه منطقه آزاد مازندران در مهرماه امسال به تصویب شورای نگهبان رسید و  در سه نقطه بندر نوشهر، منطقه چپکرود بابلسر و بندر امیرآباد در نظر گرفته شد. 

سخنان وزیر اقتصاد در مازندران/ بابلسر صد سال پیش فرودگاه داشت+ سند تصاویر و فیلم
سخنان وزیر اقتصاد در مازندران/ بابلسر صد سال پیش فرودگاه داشت+ سند تصاویر و فیلم  

 

 

این سه منطقه به دلیل فعالیت گستره تجاری و گردشگری، حضور دو دانشگاه مهم در منطقه چپکرود و خطوط ریلی انتخاب شدند. 

در ضمن احسان خاندوزی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل اجرای طرح آزادراه قائمشهر-ساری، با اشاره به ضرورت تملک زمین‌های مورد نیاز اجرای این  آزادراه اظهار کرد:

تملک بخشی از اراضی در نیمه دوم باندهای این آزادراه نیازمند عزم جهادی است که برای سال ۱۴۰۳ به عنوان یکی از اولویت‌های دولت و مجلس مطرح می‌شود تا پیمانکار بتواند با سرعت بیشتری عملیات اجرایی را آغاز و دنبال کند. 

 

سخنان وزیر اقتصاد در دانشگاه مازندران/ بابلسر صد سال پیش فرودگاه داشت+ سند تصاویر و فیلم  

 

 

وی افزود: آزادراه قائمشهر-ساری یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان و حتی حوزه مرکز تا شمال شرق کشور محسوب  که بعد از تصویب منطقه آزاد اقتصادی مازندران اهمیت آن بیشتر احساس می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با توجه به این که فعال شدن طرح منطقه آزاد مازندران به ویژه در محدوده بندر امیرآباد، بار حمل و نقل و ترانزیتی بیشتری را متوجه این حوزه خواهد کرد، ساخت آزادراه قائمشهر-ساری به طور حتم گره‌گشا خواهد بود و اگر این طرح اجرا نشود، در ایام اوج مسافرت‌ها مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد می‌کند.

خاندوزی با اشاره به لزوم تامین اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: دستور پیگیری لازم را به مدیرعامل بانک ملی دادم تا به سرعت تفاهمنامه با وزارت راه امضا شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است ۳۵ درصد از اعتبار مورد نیاز این طرح توسط بانک ملی تأمین شود و سهم شرکت زیرمجموعه وزارت راه و دولت نیز مشخص است.  

 

فیلم

صحبت دکتر ناصری دبیر همایش منطقه آزاد بابلسر در دانشگاه مازندران 

 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از انحرافاتی که در کشور ما صورت گرفت جانمایی نادرست منطقه آزاد بود و این موجب شد که تمایز آرام آرام میان محدوده مناطق آزاد و خارج از مناطق آزاد کم رنگ شد؛ که این ریشه در جانمایی نادرست دارد.

وی ادامه داد: پیگیری طرح تفصیلی به صوررت علمی و پژوهشی محور، طراحی درست مناطق آزاد، ایجاد پیوند منطقه آزاد را با الگوی توسعه کشور و توسعه استان از اقدامات مهم در ایجاد مناطق آزاد اقتصادی است که می‌تواند از ایجاد تضاد و دوئیت در آن مناطق بکاهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در مرحله تدوین برنامه مناطق آزاد اقتصادی مازندران امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که در مازندران و حاشیه خزر وجود دارد بتواتیم با مدیریت مقتدرانه طرح را به پیش ببرد.

وی افزود: مازندران زیرساخت ایجاد مناطق آزاد را دارد و ظرفیت تجارت مازندران در سال‌های اخیر گویای این مهم است و ما توقع داریم که مردم شیرینی رونق تجارت، صادرات و ارزآوری را بچشند.

لازم به ذکر است؛ خاندوزی وزیر امور اقتصادی با هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه مازندران به یادمان شهدای گمنام رفتند و با اهدای گل و قرائت فاتحه به قبور شهدای گمنام ادای احترام کردند.

 

سخنان وزیر اقتصاد در دانشگاه مازندران/ بابلسر صد سال پیش فرودگاه داشت+ سند تصاویر و فیلم  

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهران عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خدا کنه منطقه آزاد بابلسر راه بیوفته تا اشتغال زایی بشه و جوانی ما از سر درگمی و بیکاری در بیان
مهندس علی پور کارشناس شورایعالی منطقه آزاد مرکزی مازندران بابلسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
همانطوریکه در تصاویر بالا می بینید در احمدکلای بابلسر فرودگاه داشت چرا نبایستی ازین پتانسیل بالای استان بویژه بابل و بابلسر استفاده نمود نزدیک به و میلیون جمعیت در حاشیه بابلسر و می‌رود تا چپکرود خوابیده اند و ایجاد منطقه آزاد می‌رود تا چپکرود بعنوان فناوری و تجاری یکی از نادرترین مناطق آزاد در نوع خود در کشور خواهد بود و امکان صادرات و اشتغال و فناوری نوین علمی و تکنولوژی را برای مردم منطقه مازندران و کل کشور فراهم می آورد....خوشبختانه با تصویب این طرح مهم استان و کشور با حضور دکتر احسان خاندوزی وزیر محترم اقتصاد می تواند نقطه عطفی در بودجه بندی و استارت فعالیت های زیرساختی منطقه آزاد فناوری و تجاری بابلسر باشد..و نیاز دولت و مسئولان استانی همه نوع همکاری و همت را در راه اندازی و سرعت بخشی در جهت بهره برداری این پروژه عظیم بخرج بدهند تا انشالله شاهد پیشرفت راه اندازی منطقه آزاد و نیز احداث باند فرودگاه و آزاد راه قائمشهر تا ساری در سال ۱۴۰۳ باشیم...

آرین علی پور کارشناس شورایعالی عالی پیگیری منطقه آزاد مازندران بابلسر ۰۹۱۱۱۱۷۲۴۷۸
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار