رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: کارخانه نوآوری پیشرفت فیزیکی مناسب ۵۳ درصد را دارد که با اختصاص بودجه‌ای که در سفر دوم رییس جمهور به اردبیل صورت خواهد گرفت این پیشرفت افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 28 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف عباسپور، صبح امروز در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار استان اردبیل که در محل نمایشگاه دائمی اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه ۲ پروژه عظیم در استان در حال اجرا است، اظهار کرد: کارخانه نوآوری پیشرفت فیزیکی مناسب ۵۳ درصد را دارد که با اختصاص بودجه‌ای که در سفر دوم رییس جمهور به اردبیل صورت خواهد گرفت این پیشرفت افزایش خواهد یافت. پروژه ساختمان جدید پارک علم و فناوری و مرکز رشد به مساحت ۳۰۰ متر مربع که بتن‌ریزی آن انجام شده است.

۱۱ دستاورد جدید پژوهشی و فناوری رونمایی می‌شود

وی با اشاره به اهداف افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری در اردبیل افزود: در طول سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۲ با همکاری دانشگاه‌ها، ۱۱ دستاورد جدید معرفی شد که برخی از آن‌ها در این نمایشگاه افتتاح خواهند شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۹ آذر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه ۷۶ غرفه در قالب ۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند و برخی از این فناوران مستعد شرکت دانش‌بنیان هستند که این فناوری‌ها مایه فخر و مباهات استان است.

عباسپور عنوان کرد: این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های برگزار شده تفاوت اساسی دارد. رویداد‌هایی در این نمایشگاه و در هفته پژوهش برگزار خواهد شد و یکی از این رویدادها، رویداد استارتاپ دانش آموزی است که در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان سفیر علم و فناوری می‌شوند

وی ادامه داد: این رویداد نوآوری در راستای مردمی‌سازی و ترویج فرهنگ علم و فناوری است تا دانش آموزان علاوه بر آشنایی، سفیر علم و فناوری باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: تفاوت دیگر این نمایشگاه حضور فن بازار است و ما توانستیم دو کارگزار برای استان جذب کنیم و بحث‌های مشاوره و ... را خود آن‌ها انجام خواهند داد و هم‌چنین این کارگزاران نیاز‌های فناورانه را در داخل استان اجرا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما در طی این نمایشگاه پنل‌هایی را برای علاقه‌مندان در حوزه تجاری‌سازی، مشاوره، بیمه با همکاری فناوران اجرا خواهیم کرد.

۲۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق پژوهش و نوآوری جذب می‌شود

عباسپور گفت: مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نسبت به ۲ سال قبل برطرف شده است و از طریق صندوق پژوهش و نوآوری ۲۰۰ میلیارد تومان نیز جذب خواهیم کرد.

گفتنی است؛ بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار اردبیل از ۶ آذر تا ۹ آذر ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی استان اردبیل برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار