مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، از آغاز پایش مصرف گاز در ادارات استان خبر داد و گفت: اگر ادارات دمای ۱۸ درجه را رعایت نکنند مرحله اول اخطار، مرحله دوم با قطع گاز مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 29 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۶۹۳ هزار مشترک گاز در سطح استان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۲ درصد مردم استان کرمانشاه گاز مورد نیاز خود را در چهار پلکان اول مصرف کردند که با این مصرف بهینه گازب‌های این افراد ماهانه کمتر از ۴۴ هزار تومان بود.

وی وضعیت مدیریت مصرف سال گذشته را در حد خوب بیان کرد و ادامه داد: در این بازده زمانی حدود ۲۷.۵ درصد از مشترکان در پلکان‌های ۱۱ و ۱۲ به بالا گاز مورد نیاز خود را تامین و مصرف کردند که به‌عنوان پرمصرف شناسایی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پرمصرف‌ها امسال در مصرف گاز دقت کنند؛ از سال ۹۲ تا سال گذشته هیچگونه افزایش قیمتی در بهای گاز نداشتیم.

وی یادآور شد: سال گذشته تعرفه و گازب‌ها مصرفی مشترکین بخش خانگی براساس مصوبه هیأت دولت و قانون بودجه افزایش داشت که با اعمال تخفیفات رئیس جمهور افزایش قیمت اعمال نشد، ولی امسال این طرح برداشته شده و قطعا مشترکانی که پرمصرف هستند گازب‌های مصرفی آن‌ها خیلی بالا خواهد بود.

حسینی در توضیح الگوی مصرف، تصریح کرد: براساس اقلیم‌های مختلف، جدول پلکانی برای مصرف گاز استان‌ها تعریف شده که بیشتر قسمت‌های این استان از جمله شهر کرمانشاه در اقلیم ۲ محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پلکان اول ۲۵۰ مترمکعب مصرف تعریف شده که به قیمت ۴۴ تومان به مردم عرضه می‌شود. در حالی که در بازار جهانی قیمت بیش از این میزان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش گاز‌بها در سه پلکان اول نداریم، اما از پلکان ۳ تا ۷ افزایش ۳۰ درصدی، از پلکان ۷ تا ۱۰ افزایش ۵۰ درصدی و پلکان‌های یازدهم و دوازدهم هم به ازای هر مترمکعب مصرف ۵ هزار تومان و ۶ هزار تومان اعمال خواهد شد.

وی از مدیران ادارت خواست رعایت الگوی مصرف را در دستور کار داشته باشند و افزود: طرح پایش ادارات از روز گذشته (هفتم آذرماه) آغاز شده، متأسفانه در چند روز اخیر خیلی از ادارات دمای سیستم‌های گرمایشی را خیلی بالا برده، اگر دمای ۱۸ درجه را رعایت نکنند مرحله اول اخطار، مرحله دوم با قطع گاز مواجه خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: براساس مصوبه هیأت دولت، اگر ادارات دولتی و اماکن عمومی مصرف گاز بیش از ۸۰ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل داشته باشند، بهای آن دوره ۵۰ درصد افزایش دارد.

وی در خصوص بهینه سازی موتورخانه، اضافه کرد: یکی از طرح‌های موفق اصلاح مصرف در سطح کشور است این طرح کماکان در شرکت گاز کرمانشاه نیز در حال اجراست؛ حدود یک‌هزار و ۴۰۰ موتورخانه در سطح استان بهینه‌سازی شده که براساس این بهینه‌سازی‌ها بین ۱۵ تا ۲۵ درصد مصرف مشترک کاهش پیدا می‌کند، عملیات بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در کمترین زمان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

حسینی از آمادگی کامل برای تامین گاز پایدار در همه بخش‌ها سخن گفت و اظهار کرد: سال گذشته هیچگونه ناپایداری در تأمین گاز استان نداشتیم، ان‌شاءالله امسال هم کما‌فی‌سابق گاز هیچ مشترکی بدون هماهنگی قطع نخواهد شد.

وی اضافه کرد: جلسات متعدد کمیته بحران و آمادگی زمستانی برگزار و تکالیف همه همکاران در همه بخش‌ها مشخص شده تا ان‌شاءالله سال پیش‌رو را با شبکه پایدار سپری کنیم، البته برای انجام این مهم و تامین گاز پایدار همه مشترکان به خصوص بخش خانگی باید با مصرف بهینه همکاری لازم را با شرکت داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار