معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن شرایط واگذاری زمین به علاقه‌مندان برای سکونت در روستاها را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 03 December 2023

تابناک خوزستان: مجید جودی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افرادی که در مناطق شهری داوطلب استفاده از طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند و مایل به سکونت در روستاها هستند شرایط خوبی را فراهم کرده است.

وی افزود: در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که طی دو سال در روستاهای کشور، یعنی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود یک میلیون قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم تا مردم بتوانند در روستاها ساکن شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: افرادی که در شهرها واجد شرایط نهضت ملی مسکن بوده‌اند و می‌خواهند در روستاها ساکن شوند علاوه بر اینکه زمین با اجاره ۹۹ ساله دریافت خواهند کرد بلکه تسهیلات به آن‌ها برای ساخت خانه پرداخت خواهد شد.

جودی ادامه داد: در این راستا به این افراد وام مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد و یا وام نهضت ملی مسکن شهری به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد و افراد واجد شرایط می‌توانند هرکدام از این دو وام را که بخواهند دریافت کنند.

وی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که عمده مردم به سراغ استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی خواهند رفت و استقبال از این وام بیشتر خواهد بود زیرا دریافت این وام سهل الوصول و کارمزد آن بسیار کم است و ۱۸ درصد باقی این سود به صورت یارانه از سوی دولت به سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار