امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به لزوم حل مشکلات اراضی کشاورزی موجود در منطقه مغان گفت: واگذاری اراضی برای عشایران هرچه زودتر عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 08 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) پارس آباد برگزار شد، ضمن تشکر از حضور رئیس ثبت اسناد املاک کشور نماینده قوه قضایه در شهرستان پارس آباد در جهت حل مشکلات اراضی کشاورزی مشکلات موجود در عشایر منطقه مغان اظهار کرد: واگذاری اراضی برای عشایران هرچه زودتر عملیاتی شود.

حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه‌ای ارزشمند برای زنان و مردان جامعه اسلامی است

وی افزود: فاطمیه هویت تشیع است و حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه‌ای ارزشمند برای زنان و مردان جامعه اسلامی است و ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای جامعه امروز است.

امام جمعه پارس آباد تصریح کرد: بی‌شک بر کسی پوشیده نیست که حضرت زهرا (س) مجموع صفات پدرشان، حضرت محمد (ص) را در خود دارند. حضرت زهرا (س) نه تنها صفات پدر را در خود داشتند، بلکه هر آنچه از علم، معرفت، اخلاق وایمان پدر در دست داشتند و برای دیگران به اشتراک می‌گذاشتند، که حقیقت اسلام زنده بماند و جاودانه شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: الگوی زندگی حضرت زهرا (س) هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، از این رو شناخت سیره فاطمی و تمامی لحظات حیات این بانوی بزرگوار بر همگان لازم است.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و سبک زندگی ایشان است، افزود: اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت آن حضرت است؛ که مراسمی هر شب در مجموعه فرهنگی یاس کبود با موضوع فاطمیه برگزار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) محبوب‌ترین و عزیزترین انسان نزد پروردگار و یادگار ارزشمند حضرت رسول اکرم (ص) بود که در طول زندگی خود همواره از اسلام و ولایت دفاع و در این راه جان خود را نیز نثار کرد.

وی گفت: فاطمیه هویت تشیع است که فاطمیه هم از نظر اعتقادی مولفه اصلی هویت تشیع بوده است و هم از لحاظ مناسکی و این مسئله اگر از بین برود شیعه دچار استحاله خواهد شد.

امام جمعه پارس آباد گفت: خطبه فدکیه عصاره همه پیامبران و یادگار حضرت فاطمه زهرا (س) است. خطبه‌ای که در تاریخ ندا و پیام آن توانست نهضت نبوی را همواره زنده و پرشور نگه دارد و اینکه این خطبه توانست خط اساسی فرهنگ و اندیشه اهل بیت را در تاریخ اسلام روشن نگه دارد.

وی با تاکید بر اینکه خطبه فدکیه فریاد حق‌گویی و حق‌طلبی حضرت فاطمه زهرا (س)، در طول تاریخ است که در آن درس دین‌شناسی و دین‌داری و بیان راه حق و حقیقت است، تصریح کرد: خطبه فدکیه، یک دوره فشرده معارف دین و فلسفه احکام الهی است.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی کرد و گفت: مردم آخرت خود را به دنیای انتخابات نفروشند و با آگاهی دقیق نماینده اصلح خود را انتخاب کنند و روانه مجلس شورای اسلامی کنند تا با تصمیمات درست باری از مشکلات مردم را کم کنند.

طوفان الأقصی ضربه‌ای مهلک و اساسی به رژیم صهیونیستی وارد کرد

امام جمعه پارس آباد با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام و رویارویی جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: عملیات بزرگ طوفان الأقصی که از سوی نیرو‌های مقاومت و با ابتکار رزمندگان فلسطینی طراحی و اجرا شد، ضربه‌ای مهلک و اساسی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که به زودی جبران نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها هر روز در فلسطین جنایت کردند و در ۲ ماه اخیر جنایات خود را به اوج رساندند، تاکید کرد: حرکت حماس و در جریان طوفان الاقصی ضربه‌ای به رژیم اشغالگر وارد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار