استاندار خوزستان بر ضرورت توجه به مطالبات معلولان تاکید کرد و گفت: مهندسی شهرهای خوزستان متناسب با معلولان تنظیم شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 09 December 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز شنبه در نشست نخبگان معلول استان بیان کرد: مهمترین مطالبه جامعه معلولان، مناسب سازی معابر سطح شهر اهواز و دیگر شهرهای استان بود که زمان های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته شد.

وی افزود: اقدامات خوبی در این خصوص توسط شهرداری انجام شده و تا پایان سال نیز بخش زیادی از وعده ها اجرا خواهد شد که می‌تواند تاحدودی تردد معلولان را حل کند.

حسینی محراب در خصوص اشتغال معلولان نیز توضیح داد: موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی که در مسابقات جهانی و آسیایی موفق به کسب مدال شدند نیز در این نشست طرح و قول پیگیری داده شد.

استاندار خوزستان بر ضرورت استخدام سه درصد معلولان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: طبق قانون همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، بخش خصوصی و دولتی موظفند قانون جذب معلولان را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال معلولان به صورت ملی تصمیم‌گیری می‌شود اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته این میزان استخدام معلولان در سطح وزارت خانه‌های کل کشور لحاظ می‌شود و در استان نیز این موضوع شکل گرفته است.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: شهرداری و تربیت بدنی در خصوص تامین وسایل تفریحی و ورزشی ویژه معلولان همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: پیشنهاد شده مشاوری از جامعه معلولان برای سازمان‌های اداری تعیین شود که این موضوع در استانداری خوزستان محقق خواهد شد تا حلقه ارتباطی با جامعه معلولان استان برقرار شود.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از مشکلات و ارایه آموزش‌های لازم، تجربیات جامعه معلولان به خانواده‌ها منتقل شود تا دانش مردم افزایش یابد.

حسینی محراب در خصوص فرزندان اوتیسم نیز گفت: آمار از هر ۱۰۰ نفر یک بیمار اوتیسم به ۵۶ نفر رسیده است بنابراین لازم است مراقبت‌های قبل از فرزندآوری به شکل صحیح انجام شود.

استاندار خوزستان در خصوص اختصاص زمین به معلولان اظهار کرد: افراد واجد شرایط توسط بهزیستی شناسایی و نسبت به واگذاری زمین اقدام شود؛ استفاده از تجربیات استان تهران نیز در این خصوص مناسب است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار