رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در ۸ ماهه سال جاری فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی برون شهری نسبت به گذشته ۶ درصد کاهش یافته است‌.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 15 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، وحید علیپور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه در طی ۸ ماهه امسال میزان فوت شدگان تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی برون شهری استان اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش کلی تصادفات رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در استان، افزود: در ۸ ماهه امسال میزان این نوع تصادفات زیان‌آور در سطح استان اردبیل نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل ۴ مورد اساسی را علت عمده تصادفات رانندگی در درمحور‌های مواصلاتی برشمرد و عنوان کرد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و خستگی و خواب آلودگی عمده‌ترین دلایل تصادفات هستند.

وی سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و حرکات خطرناک را خط قرمز پلیس راه استان اردبیل بر شمرد و افزود: پلیس‌راه با افرادی که نسبت به جان و مال مردم در جاده‌ها بی تفاوت هستند بدون اغماض برخورد می‌کند.

۶۰ دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی برون شهری فعال است

علیپور تصریح کرد: در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل علاوه بر حضور میدانی پلیس و رصد و اعمال قانون تخلفات احتمالی، ۶۰ دستگاه دوربین نظارتی هم در حوزه ثبت تخلفات کمک‌حال پلیس راه است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل عنوان کرد: متاسفانه استان اردبیل از داشتن آزادراه محروم است، اما این استان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر انواع راه شامل ۲۲۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۹ کیلومتر راه اصلی دوطرفه، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و ۴هزار و ۷۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی ابراز امیدواری کرد تا جاده‌های دوطرفه که مسیر رفت و برگشت به شکل مشترک و بدون جداسازی انجام می‌شود و عمده تصادفات رانندگی نیز در همین راه‌ها اتفاق می‌افتد، هرچه سریع‌تر با مشارکت مسوولان تبدیل به جاده‌های دوبانده مجزا شود.

توقیف ۷۲ ساعتی خودرو‌هایی که تخلفات همزمان انجام می‌دهند

بر اساس اعلام رئیس پلیس راه استان اردبیل علاوه بر اعمال جریمه پلیس راه با افرادی که تخلف حادثه‌ساز انجام می‌دهد با توقیف ساعتی خودرو و رانندگانی که تخلفات همزمان انجام می‌دهند با توقیف ۷۲ ساعتی خودرو برخورد می‌کند.

وی افزود: خودرو‌های فاقد پلاک، یا پلاک مخدوش و شوتی علاوه بر توقیف به عنوان مجرم به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

به گفته علیپور طرح زمستانی پلیس راه که از ۲۱ آذرماه شروع شده است تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از هلال احمر، امداد، اورژانس و پلیس راه در محور‌های برف‌گیر حضور چشم‌گیر دارند و اقدام به خدمت‌رسانی به مردم خواهند کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از مردم خواست با توجه به آغاز فصل سرما و زمستانی قبل از سفر حتما از وضعیت راه‌ها جویا شده و ضمن آموزش بستن زنجیر چرخ تجهیزات کامل زمستانی را در طول سفر به همراه داشته باشند.

وی به آنلاین شدن کروکی تصادفات اشاره کرد و افزود: کروکی تصادفات رانندگی به شکل آنلاین توسط پلیس راه محل حادثه تنظیم و به دادگاه و سازمان بیمه‌گر مربوطه ارسال می‌شود و دیگر نیازی به حضور میدانی نیست.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار