استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل - مغان جزو ۴ کریدور اصلی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 27 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبین شهرستان گرمی، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته راه‌آهن اردبیل - مغان به شکل ویژه بررسی شد و این طرح به عنوان کریدور ریلی شمال - جنوب به رئیس جمهور پیشنهاد شد.

وی افزود: نهایتا پس از بررسی‌های تخصصی و فنی در سطح عالی کشور، با نظر مساعد آیت الله رئیسی این طرح به عنوان یکی از ۴ کریدور اصلی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پس از اقناع‌سازی‌های گسترده مبنی بر اینکه راه‌آهن اردبیل - مغان به عنوان بهترین کریدور ریلی کشور از نظر جنبه‌های مختلف در سطح کشور است، برای پروژه فوق مجوز ردیف بودجه ملی صادر شد.

عاملی گفت: تنها دغدغه اصلی و مهم استان اردبیل، اقتصاد است که متاسفانه در بخش‌های مختلف اقتصادی استان از میانگین‌های کشوری فاصله قابل توجهی دارد و تنها راه پیشرفت و توسعه اقتصاد استان اردبیل به تولید گره خورده است و با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه شاهد سرمایه گذاری‌های قابل توجهی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های جامعی طی ۲ سال اخیر در حوزه تولید استان اردبیل تدوین شده که طی این مدت در سطح‌های مختلف این برنامه‌ها در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک آثار آن نمایان خواهد شد و البته قدم اول و اصلی در این موضوع مهم و اساسی، تفکر و اندیشه جامع یکپارچه سازنده در سطح استان در بین کلیه آحاد و اقشار است.

عاملی ادامه داد: شهرستان گرمی یکی از مناطق با پتانسیل بالای استان اردبیل محسوب می‌شود که دچار عقب ماندگی‌های قابل توجهی شده است و مسوولان عالی شهرستان یک برنامه جامع پیشرفت و توسعه شهرستان گرمی در کلیه حوزه‌ها تدوین کنند تا اقدامات لازم جهت عملیاتی‌سازی این طرح جامع و ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: از مقامات شهرستان گرمی تقاضا می‌شود که کلیه صاحب نظران، اندیشه‌ورزان و دلسوزانی که اهل این شهرستان هستند و در حال حاضر در سطح شهرستان گرمی و سایر نقاط کشور سکونت دارند را جهت هم‌فکری و همکاری در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان، فرا بخوانند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار