مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت ۲ مرد را که در ارتفاعات تنگه کنشت در تاریکی شب در این منطقه گرفتار شده بودند را نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 28 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا محمدباقر محمدی افزود: ساعت ۲۱ شب گذشته طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر گرفتار شدن ۲ جوان ۱۹ ساله در ارتفاعات تنگه کنشت کرمانشاه، بلافاصله یک تیم امداد و نجات از پایگاه کوهستان به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: به دلیل تاریکی هوا و گیرافتادن این افراد در دیواره های خطرناک با ارتفاع بالا، نجاتگران پس از برپایی کارگاه، با رعایت نکات فنی و ایمنی این افراد را به نقطه امن منتقل کرده و تا پایین ارتفاعات راهنمایی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: افراد و یا کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند قبل از صعود اطلاعات خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

محمدی یادآور شد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث سقوط کوهنوردان در کوهستان و ارتفاعات منطقه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: کوهنوردان همچنین قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در صورت بروز حادثه هم با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار