سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جایگاه بیست‌وچهارم خوزستان در سرانه فضای ورزشی مدارس در کشور، از تلاش برای افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 01 January 2024

تابناک خوزستان: سید روح‌الله با بیان این‌که در قالب طرح شهید سلیمانی مشخص شده است که به هر مدرسه چه میزان سرانه تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: نگاه ما با هدف محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته در حوزه ورزشی است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در ارتباط با درس تربیت‌بدنی این است که درباره آن اطلاع‌رسانی نمی‌شود و نتایج حاصل از ورزش نیز به خوبی مشخص نشده است و از سوی دیگر برای این درس توجیه انجام نشده است، بنابراین زنگ ورزش آن‌طور که باید، جدی گرفته نشده است.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اکنون در آموزش و پرورش، نگاه به ورزش تخصصی شده است و معلمان در این حوزه به‌صورت تخصصی کار می‌کنند. همچنین طرحی مطرح شده است مبنی‌بر این‌که دانش‌آموز تا پایان سه دوره تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، باید چهار مهارت ورزشی را آموزش ببیند و این طرح می‌تواند اهمیت درس ورزش را افزایش دهد.

موسوی گفت: با هدف افزایش اهمیت درس ورزش، توانمندسازی معلمان و کارشناسان تربیت‌بدنی و مدیران گروه‌ها در استان خوزستان انجام شد و امیدواریم بتوانیم جایگاه درس تربیت‌بدنی را ارتقا دهیم.

وی افزود: میانگین سرانه فضای ورزشی مدارس در کشور ۳۷ سانتی‌متر است. اکنون سرانه فضای ورزشی مدارس استان خوزستان به ۳۰ سانتی‌متر رسیده است. خوزستان با جمعیت دانش‌آموزی بیش‌از یک‌میلیون نفر، هنوز از نظر سرانه ورزشی در جایگاه ۲۴ کشور است و نیاز است که در این حوزه کار بیشتری انجام شود و برای جبران آن، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار