از سوی کمیته امداد مازندران صورت پذیرفت؛
رئیس اداره هدایت شغلی کمیته امداد مازندران گفت: ۳ هزار و ۳۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان طی ۹ ماه گذشته از آموزش‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی اشتغال و طرح تابستانه مهارت(دانش‌آموزی) بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 15 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، قاسم فغانی‌پور زارمی اظهار داشت: ۳ هزار و ۳۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان طی ۹ ماه گذشته از آموزش‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی اشتغال و طرح تابستانه مهارت(دانش‌آموزی) بهره‌مند شدند.

 

بهره‌مندی بیش از ۳هزار مددجوی مازندرانی از آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای  

وی افزود: این آموزش‌ها در سه سطح مهارتی، پایدارسازی طرح اشتغال و تابستانه مهارت برگزار شد.

رئیس اداره هدایت شغلی کمیته امداد مازندران بیان داشت: ۷۴۵ مددجو از آموزش‌های تابستانه مهارت، ۱۴۰۰ نفر از آموزش‌های مهارتی و ۱۲۰۰ نفر از آموزش پایدارسازی کسب و کار بهره‌مند شدند.

فغانی‌پور زارمی گفت: آموزش‌های با هدف آشنایی با مفهوم کارآفرینی و چگونگی ایجاد کسب و کار، ایجاد و یا ارتقاء مهارت فنی به منظور پایداری مشاغل، بروزرسانی و ارتقاء سطح آگاهی، کسب توانمندی در اداره شغل ایجاد شده به مجریان طرح های اشتغال ارائه می گردد.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها با همکاری پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، آموزشگاه‌ها و موسسات متولی امر آموزش انجام و به کارآموزان پس از گذراندن این دوره‌ها گواهینامه مهارت برای ورود به بازار کار اعطا شده است.

رئیس اداره هدایت شغلی کمیته امداد مازندران بیان داشت: افراد بهره‌مند شده از این دوره‌های آموزشی مددجویان، زنان سرپرست خانواده، فرزندان تحت حمایت مجریان طرح اشتغال می‌باشند و در برگزاری این دوره‌ها آموزش های بازار محور و مشاغل نوین مانند؛ برنامه نویسی متاورس، استارتاپ و... و نیز آموزش مددجویان مناطق محروم از اولویت برنامه های کمیته امداد است.

فغانی‌پور زارمی با بیان اینکه، توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای تسهیلات طرح‌های اشتغال از فعالیت‌های اصلی این نهاد است یادآور شد: طی این مدت برای ۱۵۰ نفر از مددجویان نیز کاریابی صورت گرفته است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار