رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه از ۱۲۹۹ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان قزوین جلوگیری شده و ۷۳ ساخت و ساز غیرمجاز نیز در این مدت قلع و قمع شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 15 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، علی شعبانی در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه اظهار کرد: با پیگیری دستگاه‌های متولی و ورود مجموعه قضایی استان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، از یک هزار ۲۹۹ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی جلوگیری و اراضی به وضع سابق اعاده شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی با بیان اینکه مجموعه قضایی در کنار دستگاه‌های متولی به صورت جدی با سودجویان و متخلفان برخورد می‌کند؛ بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۷۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان قلع و قمع شده است

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: با حمایت مجموعه قضایی استان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در همین بازه زمانی نیز ۳۱۳ از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ارزش ریالی ۶۲۷ میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌عامه و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی بیش از ۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه آزادسازی گردید و تعداد ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز پلمب و مسلوب‌المنفعه شده است.

شعبانی در پایان گفت: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها جهت جلوگیری از بروز خسارت به اموال عمومی و منابع طبیعی با جدیت برخورد کرده و دستگاه‌‍های متولی هم مکلف به افزایش نظارت‌ها در این زمینه هستند که در صورت کم‌کاری باید پاسخگوی باشند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار