مدیر شعب بانک مسکن لرستان با اشاره به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، سهم لرستان از این تعداد را ۳۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: بانک مسکن استان در این زمینه برای ۹ هزار و ۱۶۵ واحد به مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال تامین مالی کرده که از این مبلغ، ۱۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد به حساب واریز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 17 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، داریوش عالی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در محل بانک مسکن این شهرستان، ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس بانک مسکن، اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک دولتی و توسعه‌ای و تخصصی در حوزه مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم تامین مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، از این‌رو بانک مسکن با سیاست‌های دولت هم راستا شده و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف بکار گرفته است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان با اشاره به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، سهم لرستان از این تعداد را ۳۰ هزار واحد مسکونی عنوان و تصریح کرد: بانک مسکن استان در این زمینه برای ۹ هزار و ۱۶۵ واحد به مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال تامین مالی کرده که از این مبلغ، ۱۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد به حساب واریز شده است.

عالیپور بیان داشت: این مبلغ در بخش‌های خودمالک و همچنین مسکن حمایتی واریز شده که سهم خودمالک ۲ هزار و ۱۰۰ واحد با مبلغ پرداختی ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و در حوزه مسکن برای ۷ هزار و ۶۵ واحد با مبلغ ۳۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی، تامین زمین را از جمله مشکلات حوزه طرح مسکن نهضت ملی برشمرد و گفت: تلاش‌های زیادی از سوی مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی متولی برای حل این مشکل در حال انجام است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان با اشاره به دیگر خدمات بانک مسکن همچون اجرای طرح خرید مسکن برای حمایت از خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان، خاطرنشان کرد: در این راستا سقف تسهیلات مسکن افزایش یافته، به‌نحوی که برای شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد سقف این تسهیلات ۳۲۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرستان‌ها ۲۴۰ میلیون تومان است و در صورت استفاده زوجین از این طرح، مبلغ تسهیلات پرداختی ۲ برابر می‌شود.

عالیپور ادامه داد: بانک مسکن همچنین رقم تسهیلات مذبور را به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال و نهایتا تا ۴ فرزند، میزان تسهیلات پرداختی را ۲۵ درصد به ازای هر فرزند را افزایش داده است.

وی، رقم تسهیلات جعاله را ۱۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: به ازای هر فرزند و نهایتا تا ۴ فرزند این رقم ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت، به‌نحوی که حداکثر تسهیلات برای خانواده دارای ۴ فرزند ۳۲۰ میلیون تومان است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان اظهار کرد: همچنین مدت بازپرداخت اقساط به ازای هر فرزند نهایتا تا ۱۰ سال افزایش یافته تا خانواده‌ها در این زمینه دغدغه کمتری داشته باشند.

وی به افزایش سقف تسهیلات برای احیای بافت فرسوده شهری توسط بانک مسکن اشاره و بیان کرد: در حال حاضر این تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده، ضمن اینکه دولت در خصوص صدور پروانه، هزینه نظام مهندسی و مجوز متراژ ساخت نیز مشوق‌هایی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

عالیپور تصریح کرد: بانک مسکن استان همچنین در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج درسال جاری ۳۷۲ فقره معرفی شده را به طور کامل پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان در بحث فرزندآوری نیز برای پرداخت تسهیلات ۴۹۵ فقره به بانک مسکن معرفی شد که تمامی آن‌ها تا کنون پرداخت شده‌اند.

عالیپور با اشاره به حضور بانک مسکن در حوزه اجتماعی، تصریح کرد: کمک به سیل‌زدگان استان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشارکت برای فرهنگ‌سازی مصرف انرژی و اجرای طرح درختکاری در سایت مسکن مهر از جمله این خدمات اجتماعی بوده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار