مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه چهار هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 18 January 2024

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: حوزه روابط کار در راستای صیانت از نیروی کار و اصل سه‌ جانبه گرایی است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم این حوزه بازرسی کار است که سالانه بیش از یازده هزار مورد بازرسی کار توسط بازرسان اداره کار انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: همه بازرسی‌ها در راستای قوانین و مقررات کار است و در کنار آن کاهش حوادث ناشی از کار، برخورد با اتباع غیرمجاز و اجرای صحیح قوانین تامین اجتماعی و قوانین سخت و زیان آور است.

وی گفت: این اقدامات در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار انجام می‌شود و در کنار بازرسی کار شکایت‌های کارگری، کارفرمایی و تنظیم مناسبات روابط کار و حل و فصل شکایات کارگری است.

این مقام مسئول اذعان کرد: بیش از ۶ هزار فقره پرونده شکایت در استان کرمانشاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بازرسی کار یک کار شبه قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: یک اقدام شایسته کاهش اطاله دادرسی است، پیشتر اطاله دادرسی داشتیم و میانگین رسیدگی شکایات در سال ١۴٠٠ بیش از ١١٣ روز بود که با افزایش تعداد شعب سال گذشته میانگین رسیدگی به شکایات کارگری به ۴٩ روز رسید.

احمدی ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدای امسال کمتر از ٢۵ روز و یک رضایت‌مندی نسبی برای قشر کارگر ایجاد کردیم و اقدام مهم دیگر برقراری مقرری بیمه بیکاری است که بیش از چهار هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم.

وی تشریح کرد: کارگرانی که به هر دلیل از کار بیکار می‌شوند حداقل ۶ ماه و حداکثر ۵٠ ماه از مقرری بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار