مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی مکلف هستند تا ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری را تامین کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 22 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، فریبا، ولی پور عالم ظهر امروز در همایش دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های شهرستان بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، افزود: شهرداری‌ها تاکنون هیچ گامی برای کمک به طرح جوانی جمعیت برنداشته‌اند، طبق قانون باید یک سوم فضای عمومی شهر را برای تبلیغات طرح جوانی جمعیت اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: هنوز در برخی روستا‌ها و یا مناطقی از شهر‌ها شعار‌های کاهش جمعیت بر روی در و دیوار وجود دارد، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در این راستا اقدام کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: با هماهنگی راه و شهرسازی، اهدای زمین به طرح جوانی جمعیت در شهرستان بروجرد در سال آینده ۱۰۰ درصد خواهد بود، بروجرد اولین شهرستان لرستان بوده که تاکنون ۱۷۳ قطعه زمین به متقاضیان اهدا کرده است.

ولی پورعالم فزود: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستا‌ها طرح جوانی جمعیت را تبلیغ کنند و قوانین و مشوق‌های دولتی را برای روستائیان بیان کنند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ وضعیت مطلوب ولادت در لرستان ۲۶ هزار ۸۸۵ بوده است، که ۲ هزار ۹۹۲ تولد نسبت به آمار مطلوب در لرستان کم بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در شهرستان بروجرد چهار هزارو ۴۵۳ تولد بوده که ۵۳۷ تولد کم بوده است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مسئله افزایش جمعیت به هیچ عنوان مسئله اقتصادی نیست، پدران و مادران گذشته پذیرفته بودند که روزی رسان واقعی خداست و اقدام به فرزندآوری داشتند.

ولی پور عالم افزود: در طرح جوانی جمعیت، سه قلو‌ها تا پایان ۶ ماهگی از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شیرخشک و پوشک آنان تامین می‌شود، بهزیستی نیز دو قلو‌ها را تا پایان ۲ سالگی مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی نیز مکلف هستند تا ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری را تامین کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار