معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز استان به ایجاد واحدهای سردخانه‌ای محصولات کشاورزی، از سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه دعوت کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 23 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از ایسنا سعید کریمی با اشاره به نیازسنجی صورت گرفته برای ایجاد ظرفیت سردخانه‌ای ۳۰۰ هزار تنی در استان، گفت: سرمایه گذاری در حوزه توسعه سردخانه‌های محصولات کشاورزی با توجه به نیازهای استان و نیز ظرفیت های صادراتی استان می تواند با بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران همراه باشد.

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود در حوزه ایجاد واحدهای سردخانه ای محصولات کشاورزی در سطح استان، گفت: پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود می‌کنند، در کنار فضای سردخانه‌ای به فکر ایجاد یک یا دو واحد صنایع تبدیلی و یا بسته بندی هم باشند تا شاهد درآمدزایی بیشتر بوده و به سود بیشتری دست پیدا کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از سرمایه گذارانی که بخواهند واحدهای سردخانه محصولات کشاورزی در استان راه بیاندازند حمایت تسهیلاتی می شود، گفت: اولویت اختصاص تسهیلات با افرادی است که آورده بالاتری برای اجرای طرح داشته باشند.

وی ادامه داد: تسهیلات با سود ۱۴ درصد و یک سال مشارکت، یک سال تنفس و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی بیشترین نیاز سردخانه‌ای استان را به سردخانه‌های دو مداره دانست و افزود: به سردخانه های جدید با سیستم کنترل اتمسفریک نیاز داریم که محصولات کشاورزی را با کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتری نگهداری می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ۷۰ هزار تنی سردخانه‌های استان کرمانشاه، گفت: عمده سردخانه‌های مواد غذایی استان دو مداره بوده و دارای دو بخش زیر صفر و بالای صفر هستند.

کریمی افزود: تا پایان سال آتی ظرفیت سردخانه های محصولات کشاورزی در استان به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار