گردهمایی معتمدین، نخبگان فرهنگی، متنفذین و بزرگان ایل کلهر به مناسبت چهل و پنجمین فجر انقلاب و در آستانه انتخابات یازدهم اسفندماه امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان و با هدف آگاهی بخشی و انسجام و اتحاد بیشتر ایلات و طوایف گیلانغرب برای خلق حماسه در عرصه مشارکت سیاسی پیش رو در محل یادمان شهدای این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 31 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، امام جمعه گیلانغرب در این گردهمایی با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی معجزه عصر حاضر است که به رهبری مرجعیت دینی امام خمینی (ره) و با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید و به نظام ستمشاهی و ظلم و زور پایان داد.

حجت الاسلام «سید عباس موسوی » افزود: امام راحل با تشکیل حکومت اسلامی هدایت و عزت ایرانیان را زنده کرد و در دنیایی که شرقی و غربی بود پرچم توحید را بلند کرده و باعث اقتدار ایران و ایرانی در دنیا شده به گونه ای که امروز انقلاب ما منشا بیداری های اسلامی و الگوی آزادیخواهان دنیا شده است.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم غیور و شجاع گیلانغرب در عرصه های مختلف، گفت: ایل کلهر نماد غیرت، شجاعت، تعصب و همبستگی و وحدت هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و همواره با حضور آگاهانه و پرشور در صحنه های مختلف ثابت کرده اند که به انقلاب، امام و نظام و رهبری وفادارند.

امام جمعه گیلانغرب با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره خبرگان رهبری، گفت: سه مولفه اعتقاد و باورهای دینی، وحدت مردم و مطیع رهبری همواره رمز پیروزی ملت ما در عرصه های مختلف بوده و این بار نیز مردم در انتخابات پیش رو با اطاعات از امر ولی فقیه در پای صندوق های رای حماسه آفرینی خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه دین شناسنامه ما است، گفت: باید مراقب دین و رهبرمان باشیم چون اگر نعمت رهبری نبود امروز شاهد پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی نبودیم از این رو همه وظیفه داریم با حضور در پای صندوق های رای و اطاعت از فرامین امام زمان خود، دل رهبر را شاد کنیم و یک پاسخی قاطع به دشمنان نظام و انقلاب و ملت ایران بدهیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت گیلانغرب نیز در سخنانی با تبریک چهل و پنجمین فجر انقلاب گفت: چنین مجالسی نماد اتحاد و همیستگی طوایف ایل کلهر و تجدید میثاق این بزرگان با آرمان های والای انقلاب است زیرا شما بزرگان و نخبگان، سرمایه های اجتماعی این شهرستان هستید که در برهه های مختلف انقلاب اسلامی و در موقعیت های مختلف نقش آفرینی هایی موثر و مثبت داشته اید.

سرهنگ پاسدار «محمدجواد نجفی» افزود: مردم گیلانغرب در زمان دفاع مقدس حضوری درخشان در دفاع از این آب و خاک داشته اند و بیش از ۴۰ سال است مسیر را گم نکرده و بر عزم خود مستحکم مانده و برای تاریخ و ملت ایران قابل احترام هستند و پیوندی ناگسستنی با انقلاب و نظام دارند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم شهرستان گیلانغرب در انتخابات های گذشته به عنوان نماد مردم سالاری دینی و عرصه تعیین سرنوشت با حضور بزرگان و نخبگان فکری و فرهنگی و اجتماعی باعث شده بالاترین مشارکت را در بین شهرستان های استان کرمانشاه داشته باشند و این نشان از اتحاد و وحدت و پایبندی این مردم به نظام و انقلاب اسلامی است.

نجفی اضافه کرد: به طور یقین این بار هم شاهد حضور مردم گیلانغرب و مشارکت حداکثری آن ها در پای صندوق های رای خواهیم بود و این مردم بار دیگر با حماسه آفرینی خود ثابت می کنند همچنان پایبند به آرمان های والای نظام، و امامان انقلاب هستند و این حماسه حضوری دشمنان این آب و خاک را همانند گذشته ناامید خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی گیلانغرب با ۲هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه است که ۱۵ کیلومتر مرز با عراق دارد و از ۲ بخش مرکزی و گواور(شهر گیلانغرب و سرمست با ۲۰۷ روستا و جمعیت بیش از هزار تن تشکیل شده است.

از مجموع روستاهای شهرستان گیلانغرب ۱۹۷ روستا دارای سکنه است و این منطقه به عنوان پایتخت ایل کلهر نامگذاری شده که این ایل بزرگ کلهر در غرب کشور، ۳۲ طایفه دارد.

شهرستان گیلانغرب در دوران جنگ تحمیلی از سوی رژیم متخاصم بعثی عراق بارها مورد اصابت حملات ناجوانمردانه دشمن قرار گرفت و نتیجه ۱۵۰ بار حملات و بمباران های هوایی تخریب کامل شهر و ۳۰ روستای منطقه بود.

مردمان این منطقه که رشادت و آوازه شان شهره عام و خاص است و عنوان دومین شهر مقاوم از لسان مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی اثباتی بر پایداری و مقاومت گیلانغربی ها است در دوران جنگ تحمیلی ۷۵۰ شهید والامقام، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده سرافراز و ۱۲ هزار رزمنده تقویم انقلاب کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار