مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته هر بیمه شده تامین اجتماعی به طور متوسط چهار مرتبه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان مراجعه داشته، برآورد کرد امسال رکود سال گذشته که سه میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه بوده شکسته شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 05 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر میثم حجتی‌پور در نشست خبری امروز(۱۶ بهمن) از مراجعه بالغ بر دو میلیون و ۴۷۰ هزار نفر به واحدهای درمانی تابعه تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.

وی تعداد کل مراجعین به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال گذشته را سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به روند افزایش تعداد مراجعین، برآورد می شود امسال رکود مراجعه سال قبل نیز شکسته شود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: با توجه به تعداد بیمه شدگان و میزان مراجعات، می‌توان گفت هر بیمه شده به طور متوسط چهار مرتبه در سال به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه دارد.

حجتی پور تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال را نیز ۱۶ هزار و ۴۶۰ نفر و تعداد جراحی‌های صورت گرفته را نیز ۸۸۵۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد بستری شدگان و جراحی‌های بزرگ ۹ ماهه امسال نیز نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد بیشتر شده است.

وی سپس  از ظرفیت واحدهای درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمانشاه یاد کرد که یازده مرکز درمانی ملکی شامل دو بیمارستان، یک پلی کلینیک، دو درمانگاه تخصصی و شش درمانگاه عمومی است و افزود: در حوزه درمان غیرمستقیم نیز با ۱۳۹۲ موسسه شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، بیمارستان و... قرار داریم.

اجرای بالغ بر ۱۴ پروژه در چهار سال اخیر

به گزارش ایسنا، مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی تامین اجتماعی و خدمات آنها را یکی از رویکردهای مهم چند سال اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا در چهار سال گذشته ۱۴ پروژه را به بهره‌برداری رسانده ایم که راه‌اندازی بخش LDR بیمارستان حضرت معصومه(س)، توسعه NICU این بیمارستان، افتتاح درمانگاه عمومی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، جوانرود، پاوه و سنقر، دو شیفته شدن درمانگاه اسلام آبادغرب و... از مهمترین این طرح‌ها بوده است.

حجتی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر نیز اجرای پروژهای مهمی در دست اقدام است، اورژانس جدید بیمارستان شهدا را یکی از مهمترین این طرح‌ها برشمرد که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی متراژ این پروژه را ۳۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: اورژانس جدید بیمارستان شهدا بهترین و با کیفیت‌ترین اورژانس‌ کرمانشاه خواهد بود که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده افتتاح شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه اورزانس کنونی بیمارستان شهدا را در شان مردم ندانست و افزود: با افتتاح اورژانس جدید بیمارستان شهدا، بنا داریم اورژانس فعلی را در اختیار بخش‌های CCU و دیالیز قرار دهیم.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در دست اقدام داریم، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) با رویکرد طب مزمن و سالمندی است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه نیز هرچه زودتر آغاز شود.

وی همچنین از برنامه‌هایی که برای ایجاد درمانگاه در ساختمان‌های ملکی شهرستان‌های مختلف وجود دارد یاد کرد و گفت: این درمانگاه‌ها هم اکنون در مراکز استیجاری فعال هستند.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه، پاوه، کنگاور، هرسین و صحنه از جمله شهرستان‌هایی هستند که احداث درمانگاه تامین اجتماعی در ساختمان‌های ملکی آنها در دست اقدام است.

حجتی‌پور اضافه کرد:در شهرستان سرپل ذهاب نیز به دنبال ایجاد یک درمانگاه هستیم که زمین آن تهیه شده و در مرحله تعیین پیمانکار است و بنا داریم در کنار آن یک زائرسرا نیز برای تردد زوار اربعین احداث کنیم.

هزینه کرد بالغ بر ۲۰۰۰ میلیاردی برای درمان تامین اجتماعی کرمانشاه

وی اشاره‌ای هم به اعتبارات امسال حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه داشت که بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بوده و قطعا در سال آینده بیشتر خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات پزشکان و درمانگاه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تا مرداد امسال پرداخت شده، اظهار کرد: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاهی و نیروهای مسلح هم تا تیر امسال و داروخانه‌ها نیز تا مهر ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد به صورت متمرکز در کل کشور انجام شده و استان‌ها دخالتی در آن ندارند.

وی سپس به سوالی در مورد شلوغی مراکز درمانی خصوصا درمانگاه‌ها و دشواری اخذ نوبت پاسخ داد و دلیل این امر را تعداد بالای مراجعات دانست.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه ازدحام در مراکز تامین اجتماعی به دلیل آمار بالای مراجعات است و نه کم کاری کادر این بخش، افزود: گاهی ۱.۵ برابر ظرفیتی که داریم، پذیرش و ویزیت صورت می‌گیرد.

حجتی‌پور گفت: ازدحام را عمدتا در بخش سرپایی داریم و چون خدمات تامین اجتماعی در این بخش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است، تعداد مراجعین هر روز بیشتر می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار