رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری منابع طبیعی کرمانشاه گفت : ۲ نهالستان گرمسیری سرپل‌ذهاب و سردسیری اسلام آبادغرب با احتساب نهالستان‌های بخش خصوصی سالانه سه میلیون اصله نهال تولید می‌کنند که آماده انتقال و کاشت است.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 13 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری منابع طبیعی کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه تایید شده کشورمان مکلف به کاشت یک میلیارد درخت طی یک دوره چهار سال از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ شده است که سهم استان کرمانشاه در این بین ۳۶ میلیون درخت است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری منابع طبیعی کرمانشاه گفت: سهم استان کرمانشاه سالانه کاشت ۹ میلیون اصله نهال برای اجرای تعهدات انجام گرفته است.

جلیلیان بیان کرد: ۲ نهالستان گرمسیری سرپل‌ذهاب و سردسیری اسلام آبادغرب با احتساب نهالستان‌های بخش خصوصی سالانه سه میلیون اصله نهال تولید می‌کنند که آماده انتقال و کاشت است.

وی ادامه داد: انواع گونه‌های تولید شده برای کاشت گونه‌های جنگلی بلوط، بادام کوهی، گلابی جنگلی، بنه و… در مناطق سردسیری و گونه‌های فضای سبز، اقاقیا، توت، ارغوان برای سایر مناطق است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری منابع طبیعی کرمانشاه تصریح کرد: در راستای کاشت یک میلیارد درخت، بر اساس آمار سامانه‌های مربوطه تاکنون یک میلیون ۲۱۷ هزار اصله نهال به مساحت یک هزار و ۵۷۲ هکتار کاشت شده است.

جلیلیان افزود: سهم عمده نهال‌ها را برای توسعه زراعت چوب صنوبر و اکالیپتوس تشکیل می‌دهد که تا پایان سال اجرای طرح سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بخشی از اجرای تعهدات براساس قانون هوای پاک برعهده شهرداری، کارخانجات و پادگان‌ها است که سهم هر کدام مشخص شده و بخش دیگر توسط سازمان‌های مردم نهاد، پویش‌ها و بازسازی معادن تخریب شده جنگلی است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری منابع طبیعی کرمانشاه عنوان کرد: بخشی دیگر از برنامه نیز بذرکاری در قالب جنگل‌کاری است که از اوایل اسفندماه این موضوع آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار