مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آمادگی دستگاه‌های مرتبط برای بارش روزهای آتی خبر داد و گفت: بهتر است که مردم از انجام سفرهای غیر ضروری خود خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 14 February 2024

دستگاه‌های مرتبط برای بارش‌ روز‌های آتی امادگی دارند

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، افشین یگانه پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در حاشیه چهارمین جلسه کمیته فنی آمادگی و پاسخ استان در سال ۱۴۰۲ که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲ نکته مهم وجود دارد که در حوزه مدیریت بحران باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: موضوع نخست مربوط به اسکان اضطراری در استان و به خصوص سطح شهر کرمانشاه و دوم بحث برگزاری مانورها است، همان‌گونه که در جلسه عنوان شد قرار بر این بود که شهرداری اقدامات لازم مانند تابلو‌گذاری و مشخص کردن اماکن اضطراری که از قبل با نمایندگان سایر دستگاه‌ها جانمایی شده بود انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون این اقدام توسط شهرداری انجام نشده، از نماینده شهرداری که در جلسه حاضر بودند درخواست کردیم که ظرف مدت یک هفته آینده اقدامات مذکور صورت گیرد.

یگانه عنوان کرد: با توجه به نقش شهرداری‌ها در همکاری با ستاد مدیریت بحران به منظور ارائه برنامه‌های خود در تعیین نقاط امن و جانمایی اردوگاه‌های بحرانی در شهر کرمانشاه یک هفته‌ای فرصت در اختیار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم انجام اقدام لازم توسط شهرداری کرمانشاه، ترک فعل آنها به مراجع قضائی اعلام شده و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

یگانه بیان کرد: نکته دوم در خصوص برگزاری مانورها بود، تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی که بر اساس قانون جزو ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور محسوب می‌شوند، بایستی آمادگی داشته باشند که در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این ماده نقش تمامی دستگاه‌های اجرایی دیده شده و در این راستا برخی دستگاه‌ها سناریوهای خود را برای مانور ارسال کرده بودند که برخی از آنها مناسب نبود، اما سایر مانورها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم که بتوانیم برگزاری مانور را پیش رو داشته باشیم.

یگانه ابراز کرد: هشدارهای هواشناسی در حوزه آمادگی و پاسخ داده شده، روز گذشته سازمان هواشناسی هشدار رنگ نارنجی را صادر کرد و احتمال داده شده که هشدار به رنگ قرمز تبدیل شود، در صورت بروز این اتفاق جلسه فوری ستاد مدیریت بحران استانداری با مدیریت استاندار برای بررسی موضوع و آمادگی دستگاه‌های مرتبط تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تشریح کرد: تا کنون نتیجه مساعدی در خصوص رفع مشکلات معابر برای آبگرفتگی آنها نداشته‌ایم و از شهرداری انتظار می‌رود نسبت به رفع این مشکل اقدام کند، امیدواریم که توانمندی خود را در راستای عدم وجود مشکل برای شهروندان اعتلا بخشند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار و پیش بینی سطح قابل توجهی از بارش از شهروندان درخواست داریم که از انجام سفر غیرضروری خودداری کنند و اگر لزومی برای سفر به نقاط مرتفع داشتند از وضعیت هوا مطلع شوند که مشکلی رخ ندهد.

شناسایی چهار نقطه امن برای مواقع بحران در کرمانشاه

شهاب قربانی مشاور سازمان پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: هشت نقطه امن برای مواقع بحران در نظر گرفته شده که چهار نقطه آن مطلوب بود، اما زیرساخت‌های لازم مانند دسترسی به آب و امکانات را دارا نیستند.

وی افزود: در بحث مدیریت بحران در بخش پدافند مقابله، بازیابی و بازتوانی را داریم که با پدافند غیرعامل مرتبط بوده، اما نقطه مشترک ما این است که بتوانیم آحاد مردم را دارای مهارت در راستای عبور از بحران کنیم.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه تصریح کرد: التهاب زدایی و آرامش بخشی در جامعه بسیار مهم است، حادثه اتفاق می‌افتد و سرعت وقوع آن بالا است و در هر صورت در کنار رشد و توسعه پیامدها و حوادثی را نیز داریم.

وی بیان کرد: هدف ما در مدیریت بحران مدیریت حوادث و پیامدها است، سال‌ها است که در استان کرمانشاه در پی آن هستیم که تقویت اردوگاه‌های امن را دست کم در شهر کرمانشاه داشته باشیم.

قربانی خاطرنشان کرد: اردوگاه امن دارای چند مزیت است که مهم‌ترین آن این است که مردم ما را در زمان وقوع بحران آماده می‌کند که چگونه علاوه بر تسلط بر فضا به دستگاه‌های خدمت رسان نیز کمک کنند.

وی اضافه کرد: ما هنوز در کرمانشاه نقطه ایمن مشخصی نداریم، این نقاط باید سریعاً شناسایی شده و آماده سازی آن برقرار شود، می‌شود از آن استفاده‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی کرده و در مواقع بحران نیز از آنها استفاده کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار