رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل از افتتاح هیأت صلح مسجد ولی عصر(عج) محله جهاد اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۲ هیأت صلح در استان افتتاح و کار خود را شروع کرده اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 20 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از روابط عمومی حل اختلاف استان اردبیل، طی مراسمی در مسجد ولی عصر(عج) محله جهاد شهر اردبیل هیأت صلح این مسجد جهت صلح و سازش در پرونده های اختلافات مربوط به محله جهاد با دستان ریش سفیدان و بزرگان این محله افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی، رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل در ابتدای این مراسم گفت: واژۀ صلح ۱۴۰ مرتبه در آیات قرآن تکرار شده است و مهم‌ترین معانی آن عدالت، امنیت، خیر و مغفرت است.

وی افزود: در برخی از موارد منظور از صلح ایجاد آشتی و سازش بین دو فرد یا دو گروه در خانواده و جامعه است و بر این اساس برقراری صلح بین مردم، همواره مورد تأکید معصومین (ع) بوده است.

علوی ادامه داد: از این روی معصومین (ع) برقراری صلح و آشتی بین مردم را هم ردیف جهاد فی سبیل اللّه می‌دانند و علاوه بر تأثیر در روابط افراد، صلح سبب انسجام جامعه می شود و خود عاملی در راستای پیروزی و اقتدار در جامعه است.

وی با تأکید بر نقش مهم صلح‌یاران در کاهش اختلافات و دعاوی بیان کرد: مجموعاً تاکنون به ۵۰۴ نفر از بزرگان، ریش سفیدان، ورزشکاران و هنرمندان در استان ابلاغ صلح یاری اعطاء شده و این صلح یاران در قالب ۱۰۲ هیأت صلح مشغول به فعالیت هستند و بیش از هزار پرونده طی سال جاری با استفاده از ظرفیت صلح‌یاران مختومه شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار