عضو شورای شهر کلانشهر اهواز از رشد ۷۳ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری این کلانشهر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه سال آینده شهرداری با رقمی بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 03 March 2024

تابناک خوزستان: سیاوش محمودی بیان کرد: کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ پیشنهاد شهرداری برای سال ۱۴۰۳ رقم ۱۲۲ هزار میلیارد ریال بود که با تصمیم شورا ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر به آن اضافه شد.

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از بودجه شهرداری برای تکمیل قطار شهری و خرید اتوبوس از طریق تامین اوراق مشارکت هزینه خواهد شد همچنین مابقی بودجه در راستای تکمیل برخی پروژه های عمرانی هزینه می‌شود.

کاهش سهم جاری بودجه از ۴۶ به ۳۸ درصد

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه بخش جاری بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اهواز ۵۱ هزار و ۸۸ میلیارد ریال است گفت: یکی از شاخص‌های ویژه بودجه سال ۱۴۰۳، کاهش سهم جاری از ۴۶ به ۳۸ درصد سهم کل بودجه است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری سهم عمرانی بودجه شهرداری اهواز نسبت به سال گذشته افزود: رقم در نظر گرفته شده برای بخش عمرانی بیش از ۸۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد از کل بودجه سال ۱۴۰۳ است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

افزایش ۲ برابری سهم عمرانی بودجه شهرداری اهواز

محمودی گفت: افزایش سهم بودجه عمرانی از ابتدای دوره ششم شورا مدنظر بوده و خوشبختانه مدیریت شهری این روند و شرایط را با جدیت و همراهی همه مجموعه شهرداری و مدیران استانی دنبال خواهد کرد. افزایش بودجه سالیانه شهرداری در دوره ششم شورا، نشان از روند رشد توسعه و عمران در شهر اهواز می‌باشد.

وی افزود: افزایش ۲ برابری رقم بودجه عمرانی شهرداری می‌تواند نقش موثری در پویایی و تحرک شهر در حوزه زیرساختی، عمران و محیط زیست ایفا کند.

عضو شورای شهر اهواز سهم محیط زیست و خدمات شهری از بودجه عمرانی را ۲۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همچنین سهم حمل و نقل و ترافیک ۵۵ هزار میلیارد ریال و سهم بخش اجتماعی و فرهنگی ورزشی پنج هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: زیرسازی و آسفالت معابر، تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح، تکمیل شبکه آب خام و شبکه دفع آب‌های سطحی، توسعه فضای سبز و پارک‌ها، توسعه ناوگان حمل و نقل، خرید اتوبوس و ون، آغاز مجدد عملیات اجرایی طرح بزرگ قطار شهری اهواز، تکمیل خط بی آر تی، توسعه پارکینگ در شهر، توسعه فضاهای ورزشی جزو اولولیت‌های بخش عمرانی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اهواز خواهد بود. قطعا در صورت تحقق منابع درآمدی و با کمک و همکاری همه مسئولان و بزرگان استان، تحقق این برنامه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

محمودی گفت: افزایش ۲ برابری مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری در جهت تشویق و ایجاد انگیزه و پویایی بیشتر در مجموعه شهرداری از دیگر شاخص های بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری می‌باشد البته مقرر شد در راستای توزیع عادلانه و رضایت‌مندی کلیه پرسنل شهرداری، شیوه نامه‌ای جهت بررسی و تصویب از طرف شهرداری به شورای شهر ارائه شود.

بر اساس این گزارش، شهر اهواز یکی از کلانشهرهای مهم کشور و بزرگترین شهر جنوب غرب کشور به شمار می‌رود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار