هفت‌هزار و ۹۲۶ واحد مسکونی شامل مسکن مهر، مسکن محرومان، اقدام ملی و واحدهای آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی، در دور سوم سفرهای استانی آیت‌الله رییسی، رییس‌جمهوری کشورمان به خوزستان افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 05 March 2024

تابناک خوزستان: بخشی از این واحدها شامل افتتاح یک‌هزار واحد مسکونی از منازل آسیب دیده از آبگرفتگی سال ۹۹، پروژه پنج‌هزار واحدی آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی آذر ماه سال ۹۹ ماهشهر (که در اسفند ماه سال ۹۹ شروع شده بود) است.

در این پروژه‌ها، دولت ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض اعطا کرده است. همچنین بنیاد برکت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و بنیاد مسکن نیز در این راستا تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

برپایه این گزارش، افتتاح ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان (۱۴۱ واحد مسکونی در شهرستان اندیکا) و همچنین یک‌هزار و ۶۶۶ واحد مسکن مهر و اقدام ملی در سراسر استان، از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی تعداد چهار هزار و ۳۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در ایام دهه فجر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، تامین مسکن مردم یکی از شعار های اصلی دولت است. تکمیل طرح های مسکن مهر و اجرای طرح های نهضت ملی مسکن کاهش قیمت مسکن و اجاره بها را به دنبال دارد.

با واگذاری باقی مانده مسکن مهر به متقاضیان، بخشی از نیاز بازار مسکن استان تامین شده و کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها را در پی خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار