مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان تقویت وحدت اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره "طلایه داران شکوه ایران" در خرم‌آباد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 08 March 2024

به گزارش تابناک لرستان، کریم خورشیدوند امروز در حاشیه این نمایشگاه که در محل پارک و دریاچه کیو خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی استان لرستان با حمایت سازمان اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درحال برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره در دراطراف دریاچه کیو در ۲۵ غرفه و به مدت یک هفته فعالیت خواهد داشت.

خورشیدوند ادامه داد: در این غرفه‌ها بانوان، صنعتگران و هنرمندان استان تولیدات خود در زمینه‌های مختلف عرضه می‌کنند. همچنین صنایع دستی و سوغات مختلف استان در این غرفه‌ها عرضه خواهد شد.
به گفته وی معرفی سبک زندگی عشایر استان هم در سیاه چادرها، اجرای گروه‌های هنری و آیینی استان، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وتجلیل از ورزشکاران و چهره‌های ماندگار از دیگر برنامه‌های این رویداد مهم است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان در ادامه، تقویت وحدت اجتماعی و شادی و نشاط مردمی و ترویج فرهنگ بومی محلی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و آیین‌ها، بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه‌چادر‌های عشایری و پخت غذا‌های محلی را از جمله برنامه‌های این جشنواره ملی دانست.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار