کد خبر: ۱۱۵۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 12 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ،اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/12/1402 تقدیم حضور می گردد.


--------------------------------------------


پيام فرمانده انتظامي مازندران به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

سردار حسن مفخمي فرمانده انتظامي مازندران در پيامي با تبريک حلول ماه پرفضيلت رمضان و ماه بندگي خدا و بهار قرآن، گفت: رمضان ماه سعادتمندي و رستگاري مومنان و ماه استجابت دعاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس در متن اين پيام آمده است:

 ماه  رمضان، ماه رحمت است و مغفرت، ماه معنويت است و صفاي نفس و فرصت مغتنمي است براي خوديابي، خودشناسي، خودسازي و ماه تجلي آيه شريفه "کتب عليکم الصيام کما کتب علي الذين من قبلکم لعلکم تتقون" است.

ماه رمضان ماهي است که در آن به مهماني خدا دعوت شده ايم و خداوند متعال در اين ماه بندگانش را از کساني قرار داده که شايسته کرامتند و شايسته است در اين ماه استجابت دعا از درگاه آن قادر متعال بخواهيم، تا عافيت و عاقبت نيکو را روزي همه مومنان و بندگانش قرار دهد.  

فرماندهي انتظامي استان مازندران، با تبريک حلول ماه ميهماني خدا به مردم ديار علويان و مسلمانان سراسر عالم و قبولي طاعات و عبادات همه بندگان خدا، صحت و سلامتي را براي همگان مسئلت دارد .

اميد است با حفظ حرمت و رعايت شعائر اسلامي در اين ماه مبارک و پر فضيلت، همچون هميشه ايام شاهد امنيتي مطلوب در سراسر استان ولائيمان باشيم  و همه مومنان و باورمندان به رحمت واسعه الهي در اين ماه عزيز در راستاي خيرخواهي ، تشويق به عمل صالح و از جمله نيکوترين آنها "عمل به فريضه واجب امر به معروف و نهي از منکر" بيش از پيش گام بردارند.

 

فرمانده انتظامي استان مازندران

سرتيپ دوم حسن  مفخمي شهرستاني

--------------------------------------------

تاکيد بر حفظ شعائر اسلامي و اخلاقي در ماه مبارک رمضان

سرهنگ سيد جعفر ساداتي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران با تبريک فرارسيدن ماه رمضان بر حفظ شعائر اسلامي و اخلاقي در اين ماه مبارک تاکيد کرد .


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ سيد جعفر ساداتي با تبريک ماه مبارک رمضان گفت :  رمضان، ماه نزول قرآن کريم و دعا و نيايش و ماه تزکيه و خودسازي است .

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران تصريح کرد: فضاي معنوي و آکنده از خير و برکت اين ماه مبارک، ضامن بقاي جامعه و موجب سعادتمندي و رستگاري مومنان خواهد بود.

سرهنگ ساداتي با اشاره به اهميت تکريم و تعظيم شعائر اسلامي، بر توجه عموم مردم به ويژه صاحبان و متصديان واحدهاي صنفي و اماکن عمومي بر رعايت و جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکيد کرد و اظهار داشت: تحقق  فضايي پر از معنويت و حفظ حرمت اين ماه گرانقدر، شب هاي قدر و تکريم شعائر اسلامي نيازمند همکاري ها و اهتمام بيش از پيش همه مردم عزيز اين استان است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، تاکيد کرد: لازم است آحاد جامعه در جهت تقويت خويشتن داري و گسترش ارزش هاي اخلاقي  با اجراي طرح فاصله گذاري هوشمند اجتماعي و به منظور قطع زنجيره انتقال بيماري کرونا، براي رعايت حرمت اين ماه عزيز از هرگونه تظاهر به روزه خواري و سرو غذاي سرد يا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‎ها، معابر عمومي و ... اکيدا خودداري کنند.

وي، همچنين خاطرنشان کرد: لازم است، متصديان هتل ها، مهمانپذيرها، رستوران هاي بين راهي و… نيز ضمن رعايت شئون اسلامي و رعايت پروتکل هاي بهداشتي، برابر دستورالعمل هاي صنفي عمل کرده و از پذيرش مهمان همچنان خودداري کنند.

سرهنگ ساداتي با اشاره به طرح هاي ويژه انتظامي براي حفظ شئونات اين ماه پر فضيلت، اذعان داشت: اين فرماندهي با اجراي طرح هاي ويژه انتظامي و ترافيکي در ايام ماه مبارک رمضان نسبت به ارتقاء امنيت معابر، بوستان ها و تسهيل در رفت و آمد وسايل نقليه، به ويژه در زمان افطار  اقدام خواهد کرد .

--------------------------------------------

ناکامي سارقان طلا فروشي هاي مازندران 

سرهنگ علي قيصری رئيس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري و ناکامي ? سارق مسلح از طلافروشي ها در شهرستان هاي آمل و ساري خبر داد. 

سرهنگ " علي قيصري  " در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در پي اطلاعات به دست آمده، تحقيقات پليسي و سرقت نافرجام از يک طلافروشي در شهرستان ساري، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

رئيس پليس آگاهي استان مازندران، تصريح کرد: با اتجام اقدامات فني و اطلاعاتي،کارآگاهان پليس آگاهي  2 سارق اهل استان لرستان را در اين ارتباط که براي سرقت به اين استان وارد و از محل متواري بودند شناسائي کردند .

سرهنگ قيصري، در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگي هاي قضائي در يک عمليات مقتدرانه با همکاري ماموران پليس آگاهي ساري متهمان که با استفاده از يک خوروي پژو 405 فاقد پلاک اقدام به سرقت هاي ن

افرجام در چندين شهرستان در استان مازندران  و استان هاي ديگر کرده بودند، دستگير شدند .

سرهنگ قيصري، خاطرنشان کرد: برابر تحقيقات به عمل آمده و بازجويي هاي صورت گرفته، اين افراد با برآورد سطح هوشياري و آمادگي چندين طلافروشي در يکي از شهرستان ها قصد سرقت در آن شهرستان ها را داشتند که قبل از هرگونه اقدام در دام پليس گرفتار شدند .

رئيس پليس آگاهي استان از کشف يک قبضه کلت جنگي از محل سکونت اين افراد خبر داد و گفت: اين 2 سارق حرفه اي پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار قانون مناسب روانه زندان شدند .

--------------------------------------------

همکاري 460 هزار هميار پليس با پليس راهور مازندران در ايام نوروز

سرهنگ نصرالله بيگلري رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران گفت : 460 هزار هميار پليس و 40 هزار فرهنگ يار ترافيک در ايام نوروز 1403 با پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران همکاري خواهند کرد .


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس  از مازندران  سرهنگ نصرالله بيگلري در همايش همياران پليس و فرهنگ ياران ترافيک که  در ستاد انتظامي استان برگزار شد با اشاره به نقش همياران پليس در کاهش سوانح و تخلفات  افزود : حدود 460 هزار هميار پليس در استان مازندران ، همراه و همکار ماموران پليس راهور در ايام نوروز 1403 در کنار خانواده هاي شهروندان مازندراني خواهند بود .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران افزود : 40 هزار فرهنگ يار ترافيک نيز در ايام نوروز 1403 براي کاهش تصادفات و پيشگيري از تخلفات رانندگي با پليس راهنمايي و رانندگي همکاري خواهند کرد .

وي در ادامه با تاکيد بر رعايت موارد ايمني توسط خانواده ها به نقش مهم  حضور همياران پليس در خودروهاي مسافران اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به نقش مهم فرزندان و تاثيرگذاري آنان در خانواده ها ، حضور اين افراد کمک شاياني به کاهش تخلفات در مسافرت هاي نوروزي خواهد کرد .

سرهنگ بيگلري در پايان ضمن قدرداني از 4 هزار و 400 مدرسه استان مازندران که در جهت آموزش همياران پليس با سفيد پوشان راهور استان همراهي کردند از مسافران  خواست : ضمن رعايت قوانين و عدم انجام تخلفات، ضامن سلامتي خود ، خانواده و فرزندانشان باشند .

--------------------------------------------

دستگيري 4 سارق ويلا و آپارتمان هاي خالي از سکنه در عباس آباد

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از دستگيري 4 سارق ويلا و آپارتمان هاي خالي از سکنه با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ" داود صفاري زاده" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت وسايل از باغ ويلاها و آپارتمان هاي خالي از سکنه شهرستان عباس آباد، پي گيري موضوع  در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين ماموريت، ماموران کلانتري 12 سلمانشهر با بررسي هاي همه جانبه به 4 سارق سابقه دار در اين ارتباط مظنون و پس از هماهنگي هاي قضائي آنان را در عملياتي غافلگيرانه دستگير کردند.

سرهنگ صفاري زاده تصريح کرد: متهمان در تحقيقات به عمل آمده و در مواجهه با ادله هاي پليسي به 13 فقره سرقت از باغ ويلاها و و آپارتمان هاي خالي از سکنه در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي عباس آباد از کشف مقادير قابل توجهي اموال سرقتي در بازرسي از مخفيگاه متهمان خبر داد و گفت: اين افراد پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند .

--------------------------------------------

کشف 2000  قطعه شيء تاريخي در شهرستان نکا 

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف2000 قطعه شي تاريخي و عتيقه و دستگيري يک قاچاقچي آثار تاريخي در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي" با اعلام اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني  حفاري غير مجاز و نگهداري اشياء تاريخي توسط فردي درشهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت، ماموران دايره تجسس کلانتري 11 پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، با هماهنگي مرجع قضائي متهم را شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ عزيزي از کشف 2000 قطعه اشياء تاريخي و فرهنگي مربوط به دوره هاي هخامنشي، ساساني، اشکاني،دوره اسلامي و قاجار با قدمت 5000 ساله در بازرسي از مخفيگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: اين قاچاقچي اشياء تاريخي پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد .

سرهنگ عزيزي قاچاق اشياء عتيقه را تاراج هويت تاريخي و فرهنگي جامعه برشمرد و از شهروندان خواست: براي حراست از ميراث و هويت تاريخي و فرهنگي با پليس همکاري کرده و هرگونه اطلاعات و اخباري در اين زمينه را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

دستگيري سارقان باطري خودرو در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از دستگيري 2 سارق باطري

خودرو با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 


سرهنگ عبدالله حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در پي  وقوع چند فقره سرقت باطري خودرو در سطح شهر ساري، موضوع دستور کار ماموران  قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتري 13 با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي 2 سارق حرفه اي را در اين ارتباط شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي آنان را در عملياتي ضربتي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با بيان اين که متهمان در تحقيقات به عمل آمده به 9 فقره سرقت با طري خودرو در اين شهرستان اعتراف کردند، گفت: اين افراد پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند .

سرهنگ حسن زاده در پايان با تاکيد بر رعايت هشدارهاي انتظامي،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت هاي مشکوک و غير مجاز، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند .

--------------------------------------------

دستگيري سارق حرفه اي با 11 فقره سرقت 

رئيس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري سارق حرفه اي با 11 فقره سرقت در قائمشهر خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ علي قيصري در تشريح اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در شهرستان قائم شهر، مووضع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي آن شهرستان قرار گرفت .

رئيس پليس آگاهي استان مازندران، تصريح کرد: پس از بررسي هاي انجام شده ، ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي شهرستان قائم شهر متهم را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير کردند .

سرهنگ قيصري در ادامه اظهار داشت: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 11 فقره سرقت از منازل در آن شهرستان اعتراف کرد .

وي از دستگيري يک همدست متهم در ادامه رسيدگي به پرونده خبر داد و گفت: اين سارق حرفه اي و همدستش پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار قانوني مناسب روانه زندان شدند . 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار