استاندار خوزستان تاکید کرد: برای تحقق شعار امسال در خوزستان باید نقشه‌راه مدون و کاربردی تهیه شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ 27 March 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در نشست تحقق شعار سال در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در ۱۷ سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را به موضوع تولید و اقتصاد اختصاص داده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت زیادی این حوزه است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در شعار سال انتظاراتی را از مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف دارند که باید محقق شود.

حسینی محراب افزود: در شعار امسال رهبر معظم انقلاب؛ جهش و حرکت اساسی در تولید و اقتصاد را انتظار دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در شعار امسال بر جهش تولید با مشارکت مردم تاکید شده است اظهار کرد: در سال‌های گذشته اصل ۴۴ مصوب شده که زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد است و باید در این مسیر قدم‌های اساسی برداشته شود.

لزوم برداشتن موانع از مسیر جهش تولید

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در استان موانع از مسیر جهش تولید باید برداشته شود ادامه داد: اگر اقتصاد مردمی شود؛ رشد بهره‌وری را شاهد خواهیم بود اما این درحالی است که هم اکنون تولید با کاهش بهره‌وری روبرو است.

وی با ابراز نارضایتی از زمان طولانی روند جذب سرمایه‌گذار در استان تصریح کرد: چالش هایی در بخش اجرایی وجود دارد که موانع تولید هستند و در خوزستان باید ریشه‌کن شود.

حسینی محراب در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اقتصاد اگر مردمی نشود درآمدها ناعادلانه توزیع می‌شود و باید اقداماتی انجام شود که توزیع درآمدها به صورت عادلانه توزیع شود.

وی گفت: دولت در خصوص اقتصاد مردمی مسئولیت دارد و وظایفی همچون دعوت کردن به سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌سازی برای افزایش تولید و کمک‌ و نظارت در این خصوص را بر عهده دارد.

استاندار خوزستان افزود: کارکنان و مدیران دولتی اجازه ندارند که کارخانه و شرکت تاسیس کنند و باید مردم را برای سرمایه گذاری تشویق کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد نیاز به یک الگو دارد اظهار کرد: باید الگوی عملیاتی قابل فهم برای سرمایه‌گذاری در استان تهیه شود.

وی ادامه داد: لزوم دریافت ۲۳ استعلام برای سرمایه‌گذاری در استان غلط است و باید این روند بهبود یابد و پاسخ به استعلامات در کمتر از ۱۵ روز باید انجام شود.

استاندار خوزستان یکی از دلایل نارضایتی از اتاق های بازرگانی استان عدم بازاریابی و معرفی تولیدات استان به بازارهای جهانی دانست و افزود: اتاق‌های بازرگانی باید حامی تجار باشند و برای فروش و توسعه فعالیت سرمایه‌گذاران اقدامات لازم را انجام دهند.

سرمایه‌گذاری در خوزستان باید ارزان‌ باشد

حسینی محراب برداشتن موانع را از قدم‌های اولیه جهش تولید نام برد و تصریح کرد: اگر این‌ موانع برداشته شود مردم برای سرمایه‌گذاری ورود می‌کنند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در خوزستان باید ارزان‌تر از استان های دیگر باشد، جهش تولید یک رمز کاربردی استان خوزستان است که در این راستا باید هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: برای تقویت بنیه اقتصادی کشور مردم باید باور کنند در حوزه‌های مختلف اقتصادی همچون دریافت تسهیلات، تخصیص ارز و یا دریافت امتیازهای دیگر سرمایه‌گذاری فرصت‌ها برابر است و مردم احساس تبعیض، ظلم و بی عدالتی نکنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کردند که استانداری خوزستان برای تحقق این شعار در استان در صدد تهیه نقشه‌راه است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار