استاندار کرمانشاه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل‌های بسیار بالا در حوزه‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی استان را حل کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱ 10 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدطیب صحرایی، عصر امروز (۲۱ فروردین) در نشست هم اندیشی با جمعی از اساتید حوزه اقتصاد دانشگاه‌های استان که به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: وجود مجموعه‌ای از مشکلات در اقتصاد کشور، سبب شده تا مقام معظم رهبری حل آن‌ها را پایه اقدامات در کشور معرفی کنند.

وی افزود: به تبع مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، در کرمانشاه نیز مشکلاتی وجود دارد. همچنین پاره‌ای از مشکلات در حوزه اقتصادی داریم که مختص استان است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در کنار همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی در استان با آن دست به گریبان هستیم، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی نیز داریم که می‌توان برای حل این مشکلات از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به منظور رسیدن به راهکارهایی برای بهره‌مندی بهتر از این ظرفیت‌ها و حل مشکلات اقتصادی نشست‌هایی را با اساتید دانشگاه‌های استان برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: این نشست‌ها را در حوزه‌های مختلف تداوم خواهیم داد تا به نتایج روشنی دست یابیم.

وی اضافه کرد: در نشست‌هایی که با اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد، مشکلات را در دو سطح مورد بررسی قرار می‌دهیم که یکی از آن‌ها ارائه راهکار برای حل مشکلات در سطح کلان و کشوری خواهد بود و دیگری ارائه راهکار برای حل مشکلات حاکم در سطح استان است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در این نشست‌ها عمده تمرکز روی حل مشکلات استان خواهد بود، اظهار کرد: به این منظور باید مسائل استانی را خوب بشناسیم، در مورد آن‌ها گفت و گو کنیم و برای حلشان راهکار ارائه دهیم.

وی افزود: انتظار دارم با برگزاری این نشست‌ها، به نسخه‌های ویژه و میانبرهایی برای حل مشکلات استان دست پیدا کنیم و به قدر نیاز هم به مسائل کلان کشور گریز بزنیم.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه در کرمانشاه ظرفیت‌هایی همچون اقلیم چهار فصل، جاذبه‌های گردشگری، صنایع پایه و فعال مانند ذوب آهن و ...وجود دارد که می‌توان برای رفع مشکلات اقتصادی روی آنها تمرکز کرد، گفت: یکی از نسخه‌هایی که می‌تواند به رفع مشکلات اقتصادی استان کمک کند، مسئله‌ گردشگری است که آن را به عنوان یک اولویت مورد تاکید و توجه قرار داده ایم. البته گردشگری می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و هر دستگاهی نیز در حوزه‌ وظایف خود می تواند در آن نقش آفرینی کند.

این مسئول یادآورشد: اربعین نیز فرصت ویژه ای برای رفع پاره ای از مشکلات اقتصادی استان است. به طور مثال می‌توانیم با راه اندازی پایگاه دایمی رویداد مد و لباس برای خیل میلیونی زائرانی که عازم این رویداد مذهبی بزرگ می شوند،  کفش، کلاه، پیراهن و شلوار اربعین تولید کنیم.

وی ادامه داد: از طرفی در جنگ هشت ساله تحمیلی بیش از ۱۶ هزار رزمنده از سراسر کشور در خاک کرمانشاه شهید شده‌اند که می‌توانیم از خانواده‌های آنها دعوت کنیم تا به کرمانشاه سفر کنند و محل شهادت فرزندان خود را ببینند که این موضوع می‌تواند به رونق گردشگری دفاع مقدس در استان کمک کند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: همچنین کرمانشاه یکی از استان های کشور است که به واسطه شرایط اقلیمی خود حوادث کوهستانی زیادی دارد، بنابراین می توانیم پایگاهی برای برگزاری دوره های امداد و نجات در کشور باشیم و سالانه هزاران نفر با سفر به کرمانشاه در این دوره‌ها که توسط هلال احمر و اورژانس برگزار می‌شود، شرکت کنند و در نهایت به نوعی به گردشگری استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه نمونه های زیادی برای رونق گردشگری در کرمانشاه و حل مشکلات اقتصادی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر روی هر کدام از این موضوعات تمرکز داشته باشیم، به تقویت اشتغالزایی در استان، حل مشکلات اقتصادی و در نهایت افزایش شادی و نشاط در جامعه کمک خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار