مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲ 23 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، نوربخش داداشی اظهار کرد: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر دریافتی از ماهواره، جو ناپایدار طی امروز و فردا در استان مستقر است که پدیده غالب آن‌ها افزایش وزش باد، به تدریج افزایش ابر و بارش باران خواهد بود.

وی ادامه داد: در بعضی از نقاط استان به ویژه بخش‌های غربی و شمال غربی استان، شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود و در ارتفاعات استان نیز وقوع مه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، آبگرفتگی معابر، وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته با کاهش دما روبه رو هستیم، بیان کرد: پیش بینی می‌شود برای فردا چهارشنبه حداقل دما در بجنورد ۹ درجه، اسفراین ۱۲، بام و صفی آباد ۱۳، جاجرم ۱۲، راز و جرگلان ۹، سملقان ۱۰، شیروان ۹، فاروج ۸، گرمه ۱۲ و مانه نیز ۱۱ درجه باشد.

وی گفت: حداکثر دمای فردا نیز در بجنورد ۱۵ درجه، اسفراین ۲۰، بام و صفی آباد ۲۳، جاجرم ۱۹، راز و جرگلان ۱۴، سملقان ۱۷، شیروان ۱۸ و فاروج، گرمه و مانه نیز ۱۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: هشدار نارنجی نسبت به وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید و فعالیت سامانه‌های بارشی برای امروز و فردا صادر شده است.

به گفته وی، احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی و سازه‌های موقت، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و در صورت ضرورت رعایت سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه و بارش باران، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و همچنین لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها از جمله نکاتی است که باید در روز‌های باقیمانده از هفته جاری مد نظر قرار گیرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار