رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران با اعلام اینکه برنامه ریزی جامعی از سوی شورا در زمینه مسائل فرهنگی پایتخت در دست اقدام است، گفت: در نظر داریم با کمک این برنامه جامع، وظایف سازمان هایی که عهده دار مسئولیت های فرهنگی و هنری هستند از سازمان های رفاهی و خدماتی تفکیک شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 26 October 2015
عبدالحسین مختاباد با تاکید بر اینکه بهره برداری بهینه از اماکن فرهنگی و هنری شهر تهران نیازمند مدیریت یکپارچه است، تصریح کرد: اقدامات شهرداری در سال های اخیر به ویژه در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی همچون ساخت پردیس ها به خودی خود بزرگترین کمک و حمایتی است که از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران به عمل آمده است.

وی با اشاره به مهیا بودن فضاهای فرهنگی، نیاز امروز فعالیت های فرهنگی را بیش از هر زمان دیگری بهره برداری همه جانبه از پتانسیل ها و ظرفیت های فرهنگی شهر دانست و افزود: در سال های اخیر فضاهای فرهنگی در تهران به حد کفایت ساخته شده، اما استفاده حداکثری از این فضاها همچنان از سوی بسیاری از نهادهای فرهنگی مغفول مانده است.

مختاباد برقراری هماهنگی میان فضاهای فرهنگی موجود در شهر تهران که از سوی شهرداری ساخته شده است همچون سراهای محله، فرهنگسراها و پردیس ها با فعالیت های فرهنگی سایر نهادها را امری ضروری برشمرد و ادامه داد: شورا در نظر دارد یک هماهنگی با خانه موسیقی، وزارت ارشاد، آموزشگاه های خصوصی و سایر مراکز فرهنگی در قالب برنامه ریزی سالانه انجام دهد.

رئیس کمیته هنر شورای شهر هدف شورا و شهرداری از ساخت این فضاهای فرهنگی را کسب درآمد ندانست و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کنونی در حوزه فرهنگ و هنر، نبود ساز و کار یکپارچه در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری است. از همین رو در نظر داریم بین معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و خانه های تئاتر، موسیقی و سینما جلسات مشترکی بگذاریم تا در زمینه بهره برداری بهینه از فضاهای فرهنگی به تفاهم و همکاری مشترکی دست یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار