رئیس بسیج دانشجویی استان همدان از فعالیت 2 هزار دانشجو در اردوهای جهادی تابستان در استان همدان خبر داد و گفت: در این مدت حدود 3 هزار و 700 نفر اردو در سطح روستاها فعالیت کردند.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 26 October 2015
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان از فعالیت 2 هزار دانشجو در اردوهای جهادی تابستان در استان همدان خبر داد و گفت: در این مدت حدود 3 هزار و 700 نفر اردو در سطح روستاها فعالیت کردند.

به گزارش تسنیم؛طیب فریادرس اظهار داشت: راهکار تقویت ساخت درونی نظام جمهوری اسلامی که موضوع حائز اهمیتی است تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و نیروی مردمی است، ضمن اینکه مفهوم بسیج نیز اتکا به مردم است.

فریادرس با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی در سال 94 بیان کرد: امسال 60 گروه از نیمه ماه رمضان تا پایان شهریور ماه در گروه‌های 10 تا 15 روزه و با هدف اساسی ساخت و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی، مردمی کردن حل مشکلات و زدودن چهره محرومیت از چهره روستاها فعالیت کردند.

وی عنوان کرد: در محرومیت زدایی آیتم‌های فرهنگی- آموزشی، عمرانی، بهداشت، حصارکشی مدارس، ساخت منزل مسکونی و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

فریادرس گفت: 78 گروه جهادی از طریق اردوهای جهادی دانشجویی از دانشگاه‌های استان همدان اعزام شدند، ضمن اینکه گروه‌های اعزامی در تمام عرصه‌ها فعالیت کردند، که این عرصه‌ها شامل؛ عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و آموزش مشاغل خانگی، برگزاری یادواره شهداء و غیره است.

فرمانده ناحیه دانشجویی استان همدان افزود: تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در اردوها 2 هزار نفر بود و حدود 3 هزار و 700 نفراردو در سطح روستاها فعالیت کردند.

فریادرس تصریح کرد: از مهمترین فعالیت گروه‌های جهادی دانشجویی در سطح استان همدان می‌توان به ساخت خانه مستمندان در 3 روستا از شهرستان‌های فامنین، بهار و ملایر اشاره کرد، ضمن اینکه ساخت مسجد در روستای دار قشلاق کبودراهنگ، تعمیر و بازسازی تعدادی از مساجد و مدارس روستاها از جمله اقدامات گروه‌های جهادی دانشجویی در سطح استان بوده است.

رئیس بسیج دانشجویی استان همدان اظهار داشت: در حوزه درمانی نیز ویزیت و توزیع دارو رایگان و اجرای طرح سلامت روستائیان به ویژه در دو روستای سیراب و خیگان از توابع شهرستان رزن از دیگر اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی دانشجویی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار